Gå til innhold

[Løst]trenger hjelp til oppsett av gamer pc fra netshop eller komplett

Anbefalte innlegg

Planen er å få seg en ny gamer pc med budsjett på 10 000 - 13 000kr og jeg så netshop har NetShop Free Intel, PC-Bygger.

Lurer på om det er de som bygger den ferdig for deg når du har valgt delene?.

Eller at de pakker det sammen og du må bygge den selv?.

Det skal gå greit å bygge den selv har gjort det par ganger før. Jeg vil helst kjøpe fra 1 netthandel, for å bare forholde seg til en netthandel når noe går galt.

Jeg skal ha en ny gamer mus og en lcd skjerm.

Jeg har også prøvd pc byggeren fra komplett "Komplett Gamer i05 - inkludert 24" skjerm!!"

hadde et oppsett fra netshop og komplett og de ble nokså like på prisen med samme deler

så da håper jeg dere kan lage et eller flere oppsett for meg fra komplett,netshop eller andre steder.

Endret av sleden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kompletts I05 så bra ut, bytta ut skjermkortet til ATI HD4870, som er kraftigere. Gamer io5 er ferdig bygget.

Antall Pris Totalt

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket

LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan

Varenr.: 344772

Lagerstatus: 100+ stk. på lager 1695.00 1695.00

Asus P5Q Deluxe, P45, Socket-775, DDR2,

ATX, 2xGbLAN, Firewire, 3xPCI-Ex(2.0)16

Varenr.: 352402

Lagerstatus: 100+ stk. på lager 1849.00 1849.00

Seagate Barracuda 7200.11 500GB,

SATA-300, 32MB, 7200RPM

Varenr.: 344091

Lagerstatus: 500+ stk. på lager 545.00 545.00

HIS Radeon HD 4870 1GB GDDR5,

PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

Varenr.: 375903

Lagerstatus: 50-99 stk. på lager 2550.00 2550.00

Antec Nine Hundred sort miditower,

Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning)

Varenr.: 332085

Lagerstatus: 500+ stk. på lager 1195.00 1195.00

Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS,

120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL

Varenr.: 339898

Lagerstatus: 1000+ stk. på lager 865.00 865.00

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7203S,

LabelFlash, Multirecorder(Ram), SATA, Black

Varenr.: 345401

Lagerstatus: 100+ stk. på lager 285.00 285.00

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

Varenr.: 338074

Lagerstatus: 1000+ stk. på lager 499.00 499.00

Logitech MX518 Optical Mouse,

USB, PS/2

Varenr.: 351141

Lagerstatus: 500+ stk. på lager 315.00 315.00

Samsung 24" LCD Syncmaster T240,

1920x1200, DVI/VGA/HDMI, 20000:1, 5ms

- Miljøgebyr 30.00 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 347597

Lagerstatus: 100+ stk. på lager

Det er 13k med Skjerm og mus, den har skal greie å kjøre Crysis, Farcry2 og CoD:WaW på bra grafikk.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har sett på akkurat samme dataen og trenger den til nogenlunde de samme tingene som OP. Jeg vil bare forsikre meg om at det faktisk er bra å bytte skjermkortet, som har blitt anbefalt ovenfor her? Er helt naken på pc specs så blir fort litt usikker :D Lurer også på om det er noen andre forandringer som kan gjøres for å bedre maskinen, uten å legge til alt for mye pris.

Helt til slutt, et par små ting. Jeg kan ikke se at de har listet opp noe nettverks greier i den ferdige pakken. Må jeg legge på dette selv? En annen ting, jeg ser heller ikke at det er satt opp noe lydkort... nå, selvom jeg ikke kan noe spessielt om data høres dette litt rart ut. Noen som kan oppklare for meg? :D og skjermen som følger med ser helt gull ut. Noen som kan konfirmere at den er bra?

Tusen takk! Sorry for at jeg ninja'et posten, men dette kan sikkert hjelpe OP også :D BTW, jeg trenger IKKE pc mus ^^

EDIT: Forslag til gode keyboards er også velkommen :D

Endret av SaNxo
Lenke til kommentar
1: JA bytt til 4870.

2: Ja, kjøp nettverkskort selv.

3: Har du spessielle krav til lyd? (Hvilke høytalere/øretelefoner har du?)

4: Utifra specs så er det en kongeskjerm.

Tastatur: Sidewinder

1: Nice, da gjør jeg det ^^

2: Greit, men burde jeg investere i det dyreste, eller er det unødvendig?

3: Tjah, er vel alltids digg med bra lyd, men det er ikke noe jeg går for. Har et par gamle fujitsu høytalere med bass, men er ikke store greiene :D Kjører for det meste mediocre headsets, akkurat nå har jeg et logitec som jeg ikke helt husker navnet på, men det er de som ikke har øre"klokker", men heller bare små pads som du kan "kneppe" på øret.

4: Nice!

Et tillegsspørsmål her bare; Jeg har tenkt til å kjøpe Dawn of War 2, noen som har hørt om det og som veit om denne pc'n klarer det? Tipper den gjør det, men low specs blir litt kjedelig :D Samme med WoW egentlig, klarer denne dataen å kjøre wow på high?

Takk for keyboard tips, sjekker det ut nå :D

EDIT: så ut som et konge tastatur, men det er vel ikke inkludert som et alternativ i pakken? Burde jeg da ikke inkludere keyboard i det hele tatt, og heller bestille dette seperat? Ellers ville det vært flott med tips som pekte på gode tastaturer som man kan få med i pakkeprisen =)

Edit2: La merke til en ting i den andre posten, hvor det blir foreslått å bytte grafikk kort til HIS Radeon HD 4870 1GB GDDR5, men jeg finner det ikke på lista! eneste jeg ser er HIS Radeon HD 4870 512MB GDDR5, så jeg lurer på om dette bare er en type feil av poster nr 2 eller om det er noe jeg har misforstått her?

Endret av SaNxo
Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen ^^ gode råd er alltid velkommene :D

Da gjenstår bare to ting, og det var dette med grafikk kortet først. Ser at i pakka tilbudet finnes bare HIS Radeon HD 4870 512MB GDDR5 og IKKE HIS Radeon HD 4870 1GB GDDR5, eller er jeg blind? :D (Forskjellen er at den første er 512 mb mens den andre er 1gb)

Det andre var dette med wow/dow2 på høye grafiske innstillinger :D

Takk for videre hjelp!

Lenke til kommentar

Du trenger strengt talt ikke 1gb.

Denne maskinen kjører WOW på det høyeste som er mulig å kjøre WOW på, kjenner ikke til sys. krav på dow2, men er de lik WOW sys. krav kjører du det på like høy grafikk som WOW.

EDIT: Kjøp Logitech G9, ikke MX518.

Endret av ravii
Lenke til kommentar
Du trenger strengt talt ikke 1gb.

Denne maskinen kjører WOW på det høyeste som er mulig å kjøre WOW på, kjenner ikke til sys. krav på dow2, men er de lik WOW sys. krav kjører du det på like høy grafikk som WOW.

EDIT: Kjøp Logitech G9, ikke MX518.

Oki, kjempe flott :D Men jeg skal ikke ha mus, så den siste der blir ikke no problem =) Men jeg synes oppsettet fra no_on var veldig kronglete, er det ikke noen måte å få det litt enklere?

Lenke til kommentar

Nah, det var jeg som misforstod litt ^^ Men ok, da er det vel bare å begynne på lista :D

Edit: Jeg har lest gjennom lista, og ser at no_on bytter ut de fleste tingene. Til og med skjermen? Jeg trodde den som fulgte med var kjempe bra, men er den samsung skjermen bedre? og faller litt ut her og der, finner ikke helt rekkefølgen på listen. Hadde hjulpet veldig hvis det stod hva du valgte hvor, f.eks

SKJERMKORT

Varenr.: 344091

Lagerstatus: 500+ stk. på lager 545.00 545.00

HIS Radeon HD 4870 1GB GDDR5,

PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

Endret av SaNxo
Lenke til kommentar

Meg igjen, jeg lagde et oppsett med alle de nye komponentene, og prisen kom på 15 000. Det blei litt for mye, så ser ut som jeg går får hovedsaklig den vanlige pakken, bortsett fra grafikk kortet og linksys nettverk greia.

Eneste jeg lurer på nå er om jeg burde bytte skjermen til samsung eller behold den til benq. Noen som har erfaring med disse skjermene og som har tips?

EDIT: Når jeg prata om lydkort, mente jeg ikke at jeg ikke trengte lyd i det hele tatt. Jeg vil fortsatt kunne snakke på ventrillo, skype og høre på musikk uten lydkort?

Endret av SaNxo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...