JarlDR Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det du må huske på er å kjøre Folding@Home over en natt så viftene får kjørt seg og smurt seg inn ordentlig. Er altfor mange som glemmer dette. Det skal være helt unødvenig å la viftene "smøre" seg. Det som trolig har skjedd i dette tilfellet er at han har fått en maskin som har kast i vifta. Evt kast i BD-drevet. En PS3 med vifte på nivå 3 bråker ca like mye som en xbox360 som står i idle (at kun vifta går). Det er dvd-rommen som er bråkmakeren i 360. Det trådstarter skal gjøre er å ta med maskinen til der han kjøpte den og få den byttet i en ny maskin. Lenke til kommentar
SimenB Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Er det noe alle bør gjøre? la den stå på om natten. og hvor finenr eg Folding@home? Heter "Life with PlayStation", er under nettverk. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det du må huske på er å kjøre Folding@Home over en natt så viftene får kjørt seg og smurt seg inn ordentlig. Er altfor mange som glemmer dette. Det skal være helt unødvenig å la viftene "smøre" seg. Det som trolig har skjedd i dette tilfellet er at han har fått en maskin som har kast i vifta. Evt kast i BD-drevet. En PS3 med vifte på nivå 3 bråker ca like mye som en xbox360 som står i idle (at kun vifta går). Det er dvd-rommen som er bråkmakeren i 360. Det trådstarter skal gjøre er å ta med maskinen til der han kjøpte den og få den byttet i en ny maskin. Nei dette er anbefalt av Sony selv og siden jeg har en komplett stillegående maskin ville jeg prøvd dette først. Aldri hørt PS3en min på noe i nærheten av Xbox360. Xbox360 hører jeg godt til og med med høy på på høyttalerne. Det er insane. PS3 hører du ikke med lyd i rommet. Eneste som kommer på den med maks load er noe suselyd. Ikke noe sjenerende. Xbox360 høres ut som du prøver å starte et romskip. Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Xbox360 høres ut som du prøver å starte et romskip. In space, no one can hear you starte a romskip! Skjønner ikke helt denne overfølsomheten for litt viftelyd. Kan knapt huske en eneste stillegående maskin siden Nintendo 64...før CD/DVD-rom'ene sine inntog(PS1 husker jeg knapt, men den var vel stille som ei mus den også?). I motsetning til bråkebøtten 360 under spilling, så er jo PS3 reneste engelen og sist jeg sjekket så har de fleste kommet seg over denne lille sjenansen så fort de setter lyden til on i spillene de spiller:-) Anyway, det enkleste er vel bare å bytte maskin, evt sjekke med en annen som har PS3 for å sammenligne å se om din skiller seg ut. Lenke til kommentar
Ganam Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Er det ingen måte eg kan sjekke om PS3en min er som den skal? Altså ikkje bare rein gjetting, eg kjenner ingen som har PS3. Og har aldri hørt kossen ein PS3 høres egentlig ut. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Jeg har selv PS3 80gb(den bundelen med motorstorm pacific rift) og den er veldig stillegående syns nå jeg, bråker kun når jeg skrur den på. ellers så kan jeg ikke høre den , blir bare overgått av lyden på tven uansett. men min helt nye xbox 360 pro 60gb, den bråker en god del mer en ps3en min. så det er mye mulig det er noe galt med din ps3. ikke vet jeg. Endret 30. desember 2008 av lunnr Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg fikk beskjed om fra servicesenteret, som fikser PS3-er i Norge, at den originale 60gigens støynivå ikke kan sammenlignes med de nyere modellene. Den skal visstnok ha en del viftesus. Kan dette stemme? Synes det høres veldig snodig ut at den skal bråke mer enn min Xbox Elite. Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg fikk beskjed om fra servicesenteret, som fikser PS3-er i Norge, at den originale 60gigens støynivå ikke kan sammenlignes med de nyere modellene. Den skal visstnok ha en del viftesus. Kan dette stemme? Synes det høres veldig snodig ut at den skal bråke mer enn min Xbox Elite. Jeg har 60GB og har hatt 40GB tiligere på låns i noen mnd (da min forrige 60GB gikk dunken). 40Gb bråker litt mindre, men 60GB under spilling går opp 1hakk med vifta. Har selv ikke hørt 360elite, men har hørt andre 360. Og min 60GB bråker ikke i nærheten av hva 360n gjør. Det kan jo tenkes at det er feil med temp.føleren, slik at maskina tror den er varmere enn hva den egentlig er. Og derfor øker vifta mer enn nødvendig. Bråker den like mye helt fra start av? Hører du om vifta øker hastighet, evt hvor mange hakk? Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Min 60GB bråkte for mye til at det var behagelig å se på film på den, viften gikk også opp voldsomt etter litt spilling, og da gikk den aldri ned i hastighet heller før jeg skrudde av maskinen. Etter at jeg byttet den i nye 80GB har jeg ikke vært plaget med noe av dette. Så ta det fra en som har hatt begge modellene, det er STOR forskjell i hvor mye lyd de lager... Det skal visstnokk også være forskjell mellom eksemplarer av samme modell. Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Min 60GB bråkte for mye til at det var behagelig å se på film på den, viften gikk også opp voldsomt etter litt spilling, og da gikk den aldri ned i hastighet heller før jeg skrudde av maskinen. Etter at jeg byttet den i nye 80GB har jeg ikke vært plaget med noe av dette. Så ta det fra en som har hatt begge modellene, det er STOR forskjell i hvor mye lyd de lager... Det skal visstnokk også være forskjell mellom eksemplarer av samme modell. Jeg har også hatt BEGGE versjonene. Og det er IKKE STOR forskjell på lyden fra maskinene. 60GB bråker litt mer, men ikke så mye at det er STOR forskjell. 60GB min kjører med vifta et hakk høyere enn hva 40GB gjør under spilling. Kan tyde på at en del 60GB har hatt feil på viftestyring som har gjort at denne har gått med unødig høy hastighet. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Konklusjonen må vel da bli at det er veldig individuelt fra maskin til maskin. Jeg satt nemlig og reiv meg i håret fordi folk på forumet mente at de knapt kunne høre maskinen sin... Dette var ikke tilfelle med meg når jeg hadde 60gb modellen, og det er heller ikke tilfelle med meg nå når jeg har 80gb modellen, men det er betydelig bedre. Lenke til kommentar
Huskarl Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Min støyer ikke i det hel tatt. Må sette øret inntill den for å høre noe som helst. Men dette er en 40gb versjon, kanskje 80gb'en bråker mer? Lenke til kommentar
SimenB Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Jeg hører min (60 GB, release), hvis det ikke er lyd på høytalere. Ellers er den glatt overdøvd av TVen, eller hva som helst. Selv etter mange timer spilling, film etc. EDIT: Når GTA kom ut satt jeg på PS3 og en kamerat på 360 (den midterste versjonen... pro?) fra onsdag til søndag, og hans 360 overdøvde PS3 med rundt 4-1 etter et par timer med spilling. Rått parti. Måtte sette opp volumet på TVen. Endret 13. januar 2009 av King_of_Universe Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Høres ut som om det er noe gæærnt med den. Min bråker mye mye mindre enn min 360, selv når drevet på 360n ikke snurrer. Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Av de som mener at PS3 er helt stillegående, dvs, lager ikke lyd selv om vifta går, har øresus? Hvis trådstarter har bærbar datamaskin så kan han sammenligne lyden med den. Min xbox lager ca. like mye lyd som min IFL90+ når vifta på den er ca. på det midterste. DVD drev lager som kjent ikke lyd på xbox lengre. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Det er jo ikke sant. Man kan riktignok installere spill så man slipper at drevet snurrer, men det er ikke alle som har nok HDD plass til å drive og installere alle spillene de spiller jevnlig. Min IFL90+ bråker hvertfall mindre enn min 360. Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg har 60GB og har hatt 40GB tiligere på låns i noen mnd (da min forrige 60GB gikk dunken).40Gb bråker litt mindre, men 60GB under spilling går opp 1hakk med vifta. Har selv ikke hørt 360elite, men har hørt andre 360. Og min 60GB bråker ikke i nærheten av hva 360n gjør. Det kan jo tenkes at det er feil med temp.føleren, slik at maskina tror den er varmere enn hva den egentlig er. Og derfor øker vifta mer enn nødvendig. Bråker den like mye helt fra start av? Hører du om vifta øker hastighet, evt hvor mange hakk? Den "begynner" når jeg setter i CD/spill, ikke før. Men den roer seg ikke igjen hvis jeg avslutter spillet. Den humrer og går som regel. Hvor mange hakk kjenner jeg ikke til, men nok til at man legger godt merke til den under filmtitting (så lenge det ikke er eksplosjoner). Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Det er jo ikke sant. Man kan riktignok installere spill så man slipper at drevet snurrer, men det er ikke alle som har nok HDD plass til å drive og installere alle spillene de spiller jevnlig. Min IFL90+ bråker hvertfall mindre enn min 360. Hmm. Min IFL90+ bråker noe sinnsykt mye mer på bånn gass en det min xbox gjør. Riktignok når vifta går på bånn gass, ikke når maskinen bare står, uten å gjøre noe. Da er den helt stille. BTW: Har 120gig hardisken. Har derfor plass til alle spillene jeg spiller nå, alle 8, og har fremdeles 50gig ledig. Den "begynner" når jeg setter i CD/spill, ikke før. Men den roer seg ikke igjen hvis jeg avslutter spillet. Den humrer og går som regel. Hvor mange hakk kjenner jeg ikke til, men nok til at man legger godt merke til den under filmtitting (så lenge det ikke er eksplosjoner). Klarer du å telle hvor mange "hakk" den går opp. Det kan du ihvertdall på bærbare og da har du en referanse i forhold til andre. F.eks: Når jeg starter min laptop så er den stille. Starter jeg epost og firefox så suser den bittelitt av og på med jevne mellomrom. Starter jeg et par programmer til så går vifta opp på det som for meg virker som medium, en jevn støy som er merkbart høyere enn forrige. Starter jeg et spill så er det bånn gass hele tiden. Jeg kan da sammenligne disse resultatene med hvordan maskinen kommer til å oppføre seg når jeg demonterer vifta og støvsuger den. Har gjort det før og da merker jeg at den klarer mer før vifta går opp på de høyere nivåene. Hvis du da starter et spill og teller hva nivå vifta er på så kan sikkert en annen her starte samme spillet og sjekke på sin. Hvis din vifte går på et høyere nivå så er det nok sikkert at maskinen din sliter med varmeavvikling. Som sagt så er det en del ungdom i dag som har øresus og ikke ville hørt vifta om den blåste vind i håret deres. Endret 13. januar 2009 av unik42 Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hvor mye en maskin støyer kommer litt ann på øret som hører. For å få dette riktig må man nesten måle db fra 1meter av en maskin i et helt stille rom og sammenligne med andre målinger. 60GB min bråker mye mindre enn dama mi sin HP laptop, men bråker mer enn jobb pcn min (IBM). Det er vifta som lager "støyen" i min maskin, altså blu-ray rommen har jeg ikke mulighet for å høre med mindre jeg er helt borti maskina. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Har 40Gb hører den ikke så kan ikke klage! min er helt fette stille. hører ikke en gang HD! veldig fornøyd.. laptop er mye værre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå