Gå til innhold

Playstation 3 Støy

Ganam

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg PS3 i går, PS3 80GB bundled med Motorstorm. Modellen er CECHL04, lurer litt på om dette er 65nm prosessoren eller 45nm prosessoren? Vis det ikkje er 45nm prosessoren ver så snill si ifra kva Serial kode 45nm PS3ene har. Problemet mitt med PS3 er at den ikkje er stillegående. Den lager omtrent eller meir støy enn Xbox 360 i idle, Xbox 360 har ein rein vifte sus ulyd men min PS3 lider av vifte sus og elektrisk støy i ett. Veldig irriterende å høre på når eg er i menyene. Eg har hørt at PS3 skulle vere stillere og spurte ein venn av meg som jobber på Elkjøp, han har kjøpt PS3 og har aldri opplevd ein slik støy. Vurderer å sende PS3en min inn der eg kjøpte den, på Expert i Haugesund(litt utenfor Haugesund). Men er litt usikker kossen dette skal gjøres? Har ikkje funnet noe om tilbake-levering på expert.no.

Ventilasjon er på topp, ligger nederst på eit åpent tv bord sammen med ein dvd spiller.

Litt usikker kossen eg skal gjøre det, skal til Haugesund snart og bytte to spill i noen andre. Tenkte at eg kanskje kunne ta med min PS3 i tilegg, for å bytte. Men veit ikkje heilt kva reglene til disse butikkene/kjedene er for sånne problemer som eg har.

EDIT: Har oppdatert til siste system oppdatering vis noen lurte.

Endret av Ganam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overvurderer eg "stillheten" til PS3? Har veldig lyst å vite kva folk syns om støyen på deres Playstation 3. Denne tråden er ikkje meint for å vise fanboism. Hold dere til saken og litt meir detaljer enn, "min PS3 går heilt stille".

Far min forklarte den irriterende lyden fra PS3 som ein høy romle lyd.

Det er ikkje bare vifte sus støy. :/

Endret av Ganam
Lenke til kommentar
Overvurderer eg "stillheten" til PS3? Har veldig lyst å vite kva folk syns om støyen på deres Playstation 3. Denne tråden er ikkje meint for å vise fanboism. Hold dere til saken og litt meir detaljer enn, "min PS3 går heilt stille".

Far min forklarte den irriterende lyden fra PS3 som ein høy romle lyd.

Det er ikkje bare vifte sus støy. :/

Min lagde støy før, men ikke så mye.

Etter en uke, la jeg ikke merke til det, men den lager aldri støy

Lenke til kommentar

Sakt til far at eg burde kanskje levere den inn pga støyen, men han sier at den skal lage støy, på grunn av at det er ein liten pc og trenger kjøling.

EDIT: Schjellin støyen kommer 2-3 minutter etterpå vis eg starter PS3n etter ein lang kjøleperiode. Men etter det varer det heile tida. Sjølv med 1 time i Menyen(idle) så lager den fremdeles slik støy.

Den bråker ikkje så mye som når PS3n starter og kjører alle vifter på 100% dei første sekundene.

EDIT2: Hørte på tørketrommelen og PS3en, PS3n høres ut som ein tørketrommel men med mindre støy :p

EDIT3: Far hadde lest også på nette om fleire som kjøpte PS3 for Bluray spiller og at dei sendte den inn igjen på grunn av støyen, han blei ikkje overraska når han hørte PS3en. Men eg har hørt det stikkmotsatte så trudde ikkje på han...

Endret av Ganam
Lenke til kommentar

Støyproblemet mitt kom med en oppdatering for en tid tilbake, er flere som har opplevd det samme, vet ikke hvorfor det skjer. Men enkelte har åpnet og lagt på ny termisk pasta på ps3 med varierende resultat. Det som skjer hos meg er iallefall at viften gradvis øker i hastighet (etter hvert som den blir varmere?) men sakker aldri av.

Før så var den forresten helt lydløs.

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Det hørtes ikke ut som vanlig viftestøy, mer som et ødelagt kulelager eller lignende, jeg ville nok prøvd å bytte den. Selv kjøpte jeg 60GB, mye for å bruke som DVD/BD-spiller. Det endte med at jeg solgte den og kjøpte meg 80GB istedetfor pga støyen, nå er jeg strålende fornøyd, selv om den ikke er musestille så irriterer den meg ikke lenger.

Lenke til kommentar

Har 40gb utgave. Støyer kun av og til på load når det er over 22 grader i stua.

Hjelper ofte å kjøre renseprogram. Skru av hovedbryter --> Skru på hovedbryter samtidig som du holder inn ejectknapp i 5 sekund. Viften går da på max i 10 sek og blåser alt av støv ut. (Funker ikke på gamle 60gbutgavene)

Men til deg som har kjøpt ny og sliter med det problemet, kan ha fått en blåmandagmaskin. Garantisak.

Endret av rottert
Lenke til kommentar

Med vanlig temperatur hører du ikke PS3, så stille er den :) Jeg må helt inntil PS3 for å høre den. Men klart spiller du en del setter viftene igang men likevel kun 1% av Xbox360 støyen.

Det du må huske på er å kjøre Folding@Home over en natt så viftene får kjørt seg og smurt seg inn ordentlig. Er altfor mange som glemmer dette.

Hjelper ikke dette så er det feil på maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...