CIder Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Hei, Sitter her med en bærbar PC til en kompis hvor harddisken er gåen. Har noen bilder som han mer enn gjerne skulle hatt og sliter med å lese noe fra den. Har plukket den ut og koblet til via en usb 2.0 kabel. Når jeg plugger i 2,5" disken i min stasjonære finner den disken men den dukker altså ikke opp under "Min datamaskin". Maskinen min går i sirup når den er tilkoplet og programmer slutter å svare. Har også prøvd med et program som heter "Easy Recovery". Har noen forslag til hva jeg kan prøve? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 er desverre veldig lite å få gjort med det problemet er jeg redd.. du kan prøve å kjøre disken fra feks. ubuntu. om dere er heldig er det bare partisjonstabellen som er virklig fucked. Lenke til kommentar
Radier Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg ville ha forsøkt meg med BartPE, det tror jeg vil hjelpe deg :-) (google BartPe) Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 http://www.getbackdata.net/ Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Om disken er uleselig, uten at den har fått fysisk skade kan det være sektorfeil. Jeg har reparert flere disker med en gammel versjon av HDD Regenerator (1.41) fra hirens boot cd. http://www.dposoft.net/#b_hddhid En gang stod en disk i en uke å regenererte tusenvis av sektorer, og var etterpå helt fin, men stort sett er det et par velplasserte ødelagte sektorer som har gjort disken ubrukelig. Da er demoversjonen grei å sjekke med. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Bruk GetDatBack ja - som "espennyh" foreslår. Det er et svært bra program. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Takk for alle forslag folkens, setter pris på det. Har prøvd med de overnevnte progammene uten hell. Alle programmene låser seg når jeg kobler til hd'en. Ser ikke ut til at denne disken lar seg lure. Får se om vi slenger den inn til en eller annen datasjappe eterhvert. Takk igjen. Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hvis det er viktig data på disken som man ikke vil tape, så kan man benytte seg av Ibas (www.ibas.no) Ibas er verdensledende på å hente ut data ifra ødelagte lagringsenheter og firmaet jeg jobber for bruker de ofte når disker går i dass på klienter. Men det koster litt å bruke de... se nettsiden for prisestimat Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hvis det er viktig data på disken som man ikke vil tape, så kan man benytte seg av Ibas (www.ibas.no) Ibas er verdensledende på å hente ut data ifra ødelagte lagringsenheter og firmaet jeg jobber for bruker de ofte når disker går i dass på klienter. Men det koster litt å bruke de... se nettsiden for prisestimat Da er det for dårlig backup Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Alle programmene låser seg når jeg kobler til hd'en. Ser ikke ut til at denne disken lar seg lure. Det er nettop derfor du ikke kan benytte vanlig filekstraksjon fra Windows her. Om disken har sektorfeil må du ha et program som booter i et eget miljø. HDD regenerator f eks kjøres ikke fra Windows, men fra en boot-cd (hirens i mitt tilfelle), og vil derfor ikke låse seg om en så kobler sure sokker til harddiskkabelen. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Takk for tipset, har satt igang her med Hirens boot cd og HDDRegenerator. Den har stått på over natten og har hittil funnet over 500 bad sectors. Ser ut til at dette kan ta litt tid men det spiller ingen rolle. Blir spennende å se om den klarer og fikse disken. Om ikke dette funker skal jeg prøve med sure sokker. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 konge.. du må fortelle hva du finner i sokkene =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå