schloemi Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 har akkurat prøvd meg på undervannsfotografering.....uten undervannshus.... det jeg gjorde var at jeg tok en lamineringsmaskin og sveiset kamera inn i 2 fryseposer og da blir det helt vanntett + at man fortsatt kan bruke alle knapper.... prøvde å t bilder i vasken men det var for gult vann til at man så noe... dessuten kan man ikke bruke blits fordi den gjenspeiler på innsiden. og man må strekke plasten over linsen slik at bildety ikke blir forvrengt... er det evt. noen som har noen forbedringsforslag eller andre metoder for unervannsfotografering???? stefan Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Clas Ohlson selger en rimelig beskyttelses veske for kameraer som er vanntett til 10m. http://www.clasohlson.no/WAG.asp?cp=0q186q...86&ic=N&sw=4733 Lenke til kommentar
svingen Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 den class olsen såg jo veldig bra den,tenkte og kjøpe den til sommeren og bruke den på canon a 70,virker som ei veldig bra lønsing vis man kanskje skal på båt tur,osv eller liker og ta bilder under vann noe eg aldri har prøvd,men hvodan blir kvalitetn vis man bruker det? noe som veit det? blir det bra bilder lisom? Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Aller viktigst er vel trolig at det må være helt tett. Og da vet jeg ikke om jeg tør å stole på en svensk fyr med Clas som fornavn.. Hvis du ikke har et billig-kamera du kan ofre. Surt å ødelegge et kamera til noen tusen kr. Lenke til kommentar
svingen Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 ja du har nok eit poeng der får vel kanskje kjøpe orginal saken til den,eller eventuelt vente til noen tester den clas olsen saken,er jo kjedlig og ødlege kamera ja... Lenke til kommentar
Pjuk Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Hei Det finnes mer proffe løsninger på følgende nettsted: http://www.ewamarine.com/English/e-start-photo.htm Samme prinsipp som svensken clas, men ser ut til å ha bedre kvalitet. Har ikke prøvd selv, men kommer til a skaffe meg et undevannshus til Fuji S602. Noen som vet om disse selges i Norge? Lenke til kommentar
M-bite Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Ewa-marine selges i Norge: http://www.marinfoto.no/ Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 På xd.no fant jeg en haug med undervannshus.. (en egen seksjon for dette) Lenke til kommentar
svingen Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 ser veldig bra ut den sida,bare sprare penger til sommeren da Lenke til kommentar
simenn Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Jeg har brukt en clas ohlson pose mange ganger på mitt olympus c-1. Den er helt tett, en smart lås som virker ganske sikker. Det som er problemet er at posen må holdes helt rett foran objektivet, og det kan være vanskelig å nå knappene og sånn. Under vann skal det også være lett, det er kjipt å fikle med kameraet særlig under fridykk. Sikkert mye mye bedre med et spesiallaget undervannshus for din modell, men prisene på disse er sjelden under 1500. Jeg klarer meg greit nok med clas'erns løsning, men skal du bruke det mer er kanskje et hus være saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå