^ZeniX^ Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Jeg vurderer å kjøpe en DVD-Rom til PC`en min. Men vet ikke helt hvilket merke som det er kvalitet i og som er verdt pengene. En annen ting jeg lurer på er speeden på DVD spillerne. Er det noe forskjell f.eks. fra en 8x til en 16x? Jeg skal ihvertfall ha en IDE DVD-Rom. Gi meg noen forslag ppl :smile: Lenke til kommentar
ebe Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Er fornøyd med den jeg har - en Pioneer 106 16x. Den er også enkel å gjøre sonefri. Også er lydnivået på helt greit. Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Quote: On 2002-01-18 12:56, ebe skrev:Er fornøyd med den jeg har - en Pioneer 106 16x. Den er også enkel å gjøre sonefri. Også er lydnivået på helt greit. hvordan gjorde du den sonefri? har samme spiller (selvsagt) og er kjempefornøyd med den _________________ -Bomboo AMD T-Bird 1300 mhz (200mhz fsb) ABIT KT7-Raid 384 mb pc133 ram Gainward Cardexpert geforceII MX400 64mb Win XP Pro Creative 8438e cd-rw Pioneer 106-s DvD WD 40 gb HD Fujitsu 6.4 mb HD [ Denne Melding var redigert av: Bomboo på 2002-01-18 13:38 ] Lenke til kommentar
house Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 hmmz, husker jeg gjorde min "6x" sonefri, det var forøvrig en Aopen DVD-rom, som jeg flasha til en Pioneer =) sonefritt er digg.. husker ikke helt hvor jeg fant filene til å gjøre den sonefri, men hva har man http://www.google.com til ? akkurat, søke seff =) Housey Lenke til kommentar
ebe Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Bomboo: Sjekk her: http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/ gjorde det for en stund siden. Man må "flashe" DVD-ROMen. Jeg gjorde det i Dos (brukte oppstartsdisk) med et lite program jeg henta ned fra nevnt side. Så den så litt annerledes ut nå, sjekk om du finner noe - hvis ikke kan jeg sende deg det jeg henta ned. Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Ebe: thanx! skal sjekke det ut :smile: Lenke til kommentar
Heia Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Alt du trenger finner du her: http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom...d_utils_2.shtml Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Kjøp pioneer slot in 16x40x DVD spiller. Folk er så late. alle spør hvordan du gjør dvd-spillerene sonefrie. det tar jo 2 sekunder å finne det ut hvis du søker på http://www.google.com Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 bedre med tray enn slot in..pga slitasje og skitt ang latskap, så er vel det lov å spørre om hjelp her i forumet =) lenge leve latskap Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 "bedre med tray enn slot in..pga slitasje og skitt" hmm. hvor mange år tar det før det skjer da? hadde en slot-in cd spiller i ca 2 år uten at den er på noe som helst måte dårligere enn når den var ny. (han som har den nå har eller ingen problemer med den. (den er vel da ca 3 år gammel..) den Pioneer 16xdvd spilleren jeg har hatt de to siste årene er også god som ny... Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 D er i teorien stor forskjell på 8x og 16x DVD-Rom . 1X DVD = 1,38 MBps. Hvis du da ganger 8 x 1,38 og 16 x 1,38 så ser du at den leser (i teorien) mye kjappere . En 1X CD-Rom er til sammenlikning 150KBps . Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Quote: On 2002-01-18 17:19, SirHartge skrev:bedre med tray enn slot in..pga slitasje og skittang latskap, så er vel det lov å spørre om hjelp her i forumet =) lenge leve latskap 1: Pioneer slot-in har bøster som hindrer at støv og skitt kommer inn i spilleren, de bøster også av det meste av støv og skitt som er på cd-platene som settes i spilleren. Derfor kommer det MINDRE dritt inn i en slot-in enn i en tray spiller. 2: De fleste har PC-en stående på gulvet eller i en pc-pult, da skal det ikke mye til før man glemmer at skuffen står åpen, og kjører enten kneet eller stolen inn i skuffen å ødelegger den. Pioneer Slot-in 106 er og blir best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå