hernil Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Skjønner, var bare feil bruk av ordet "konvertere" som fikk meg til å lure. Når det gjelder ripping, hva slags format bruker du? Er du sikker på at sangene får riktig artist, album osv. når du ripper? Hvis ikke så kan det være en grunn til at de "forsvinner", de er rett og slett blitt plassert (/organisert) et sted du ikke finner dem. Den filen her f.eks \\Wdstorage\public\Ferdig Musikk\iTunes\Various\Hed Kandi The Mix 2008 3xCD\8 - Eddie Thoneick Feat. Berget Lewis - Forgiveness (Eddie Thoneick's Lifted Mix).mp3 er nettopp rippet, men nå er den borte.... Rippet med MediaMonkey? Forsvant den fra harddisken? Jeg vil heller tro at du kanskje har aktivert automatisk organisering av biblioteket ditt og at MediaMonkey derfor har flyttet filen til angitt mappe. Lenke til kommentar
EatMyShorts1111 Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Skjønner, var bare feil bruk av ordet "konvertere" som fikk meg til å lure. Når det gjelder ripping, hva slags format bruker du? Er du sikker på at sangene får riktig artist, album osv. når du ripper? Hvis ikke så kan det være en grunn til at de "forsvinner", de er rett og slett blitt plassert (/organisert) et sted du ikke finner dem. Den filen her f.eks \\Wdstorage\public\Ferdig Musikk\iTunes\Various\Hed Kandi The Mix 2008 3xCD\8 - Eddie Thoneick Feat. Berget Lewis - Forgiveness (Eddie Thoneick's Lifted Mix).mp3 er nettopp rippet, men nå er den borte.... Rippet med MediaMonkey? Forsvant den fra harddisken? Jeg vil heller tro at du kanskje har aktivert automatisk organisering av biblioteket ditt og at MediaMonkey derfor har flyttet filen til angitt mappe. Fant ut av det i går. Du har helt rett. Har endret oppsett på automatisk organisering, slik at også album med flere CD blir riktig sortert. Fungerer bra nå, men fortsatt går rippinga tregt. Kan være mye annet enn MM. Bruker som regel MP3. Har vurdert FLAC.... Lenke til kommentar
hernil Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Ripping er nok ikke kjapt uansett. Selv bruker jeg EAC til å rippe til FLAC og det tar vesentlig lenger tid enn med MM, men så liker jeg å ha en så perfekt kopi av musikken min som mulig. Hvis du ikke har noe mål om å ha backup av musikken på pc-en eller ikke er spesielt audiofil har du nok ikke den helt store nytten av å rippe i FLAC, men for all del, det er et flott format og med MM går det som en drøm å konvertere til eventuelle spillere eller annet. Tror egentlig det er lite du kan gjøre med hastigheten på rippingen, det eneste jeg kan komme på er at det kanskje finnes drev (CD-leser/skriver) som er raskere enn det du bruker pr. idag, men da snakker vi selvfølgelig om en investering som sannsynligvis ikke er helt ubetydelig. Fint at du fikk ordnet resten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå