genser Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Da jeg var usikker på hvordan dette med makspris er, ringte jeg forleden dag NetCom KS for å høre, før jeg begir meg ut på nedlasting av film via mobilen på hyttetur. Første gang jeg ringte fikk jeg følgende svar "Makspris på data er kr 25 per megabyte. Du vil aldri bruke mer enn 25 kr per megabyte, uansett hvor lang tid du bruker." Jeg ringer på nytt "Du kan maks bruke 20 kr på internett hver dag. Etter dette kan du ikke surfe med mobilen." NetCom skal ha all skryt for en døgnåpen kundeservice med kort ventetid, men at et slikt kunnskapsnivå er akseptabelt er helt ubegripelig. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Haha. Regner med at du skjønte at det var kundehjelper nr.2 som hadde rett. MB prisen koster det samme uansett, men maksprisen for dataøkten i løpet av dagen ikke vil koste deg mer enn 20,- uansett hvor mye som surfes. Lenke til kommentar
genser Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Kundehjelper nr. 2 var nærmest, men er da langt i fra rett. Han sa ikke at kostnaden ville stoppe på 20 kr uansett bruk, men at når jeg nådde 20 kr var det umulig å bruke tjenesten mer Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Haha. Regner med at du skjønte at det var kundehjelper nr.2 som hadde rett. MB prisen koster det samme uansett, men maksprisen for dataøkten i løpet av dagen ikke vil koste deg mer enn 20,- uansett hvor mye som surfes. Du jobber ikke i Netcom KS da? Begge disse svarene er jo på viddene. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Oida, dette var veldig dårlige svar, dette er spørsmål en hver kundebehandler må vite svaret på. Skjerpings NetCom KS! Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Huff... Dette var dårlig! Lenke til kommentar
Teac Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Haha. Regner med at du skjønte at det var kundehjelper nr.2 som hadde rett. MB prisen koster det samme uansett, men maksprisen for dataøkten i løpet av dagen ikke vil koste deg mer enn 20,- uansett hvor mye som surfes. Du jobber ikke i Netcom KS da? Begge disse svarene er jo på viddene. Ok, hehe. Nei, jeg trodde jeg husket rett i fra den tiden jeg selv hadde netcom. Skjønner at det begynner og bli en stund siden. I følge siden deres så kan ikke kundene laste ned mer enn 1 mb per dag altså? Endret 29. desember 2008 av Teac Lenke til kommentar
genser Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Joda, du kan laste ned så mange mb du vil, men du betaler aldri mer enn maksprisen 20 kr (som da er samme prisen som 1 mb). Lenke til kommentar
kingleh Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Såvidt meg bekjent er prisen på de fleste abb til Netcom 5kr pr MB. (ikke kontantkort og kontroll abb). Man kan laste ned 4mb og være oppe i 20kr. Altså, maksprisen per dag på de fleste abb. Etter man har nådd makspris så vil ikke "takstameteret" tikke for restrerende datamengder denne dagen. Men man kan fremdeles laste ned data kostnadsfritt. Derfor Data makspris per dag 20,- Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Omtrent de samme molbosvarene jeg fikk de gangene jeg spurte netcom om dette Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Såvidt meg bekjent er prisen på de fleste abb til Netcom 5kr pr MB. (ikke kontantkort og kontroll abb).Man kan laste ned 4mb og være oppe i 20kr. Altså, maksprisen per dag på de fleste abb. Etter man har nådd makspris så vil ikke "takstameteret" tikke for restrerende datamengder denne dagen. Men man kan fremdeles laste ned data kostnadsfritt. Derfor Data makspris per dag 20,- Såvidt deg bekjent? Tar 30 sekunder å sjekke fakta. Pris pr. MB på Netcom er 20kr, makspris per dag er 20kr. Man kan derfor laste ned èn MB før du er oppe i 20kr. https://netcom.no//abonnement/priser.html Lenke til kommentar
Teac Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Såvidt meg bekjent er prisen på de fleste abb til Netcom 5kr pr MB. (ikke kontantkort og kontroll abb).Man kan laste ned 4mb og være oppe i 20kr. Altså, maksprisen per dag på de fleste abb. Etter man har nådd makspris så vil ikke "takstameteret" tikke for restrerende datamengder denne dagen. Men man kan fremdeles laste ned data kostnadsfritt. Derfor Data makspris per dag 20,- Såvidt deg bekjent? Tar 30 sekunder å sjekke fakta. Pris pr. MB på Netcom er 20kr, makspris per dag er 20kr. Man kan derfor laste ned èn MB før du er oppe i 20kr. https://netcom.no//abonnement/priser.html Var det jeg og trodde. Utrolig høy pris. Greit at det er en makspris, men 20,- per mb er drøyt i mine øyne. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Slik eg har forstått det er forresten maksprisen på 50 kr./dag om ein har mobilt breiband kveld- og helg som tilleggsteneste. Lenke til kommentar
genser Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Denne tråden viser at det ikke bare er NetCom KS som gjør ting vanskeligere enn det egentlig er . . . Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Slik eg har forstått det er forresten maksprisen på 50 kr./dag om ein har mobilt breiband kveld- og helg som tilleggsteneste. Stemmer det . Lenke til kommentar
Teac Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Dette forteller vell oss at systemet til netcom er både vanskelig og skjønne, men ikke minst at det er veldig dyrt. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Dette forteller vell oss at systemet til netcom er både vanskelig og skjønne, men ikke minst at det er veldig dyrt. Ikke spesielt dyrt i forhold til f eks Telenor hvor de har samme pris per mb (kansje det var 15 kr) og en makspris på 75 kroner per dag. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Dette forteller vell oss at systemet til netcom er både vanskelig og skjønne, men ikke minst at det er veldig dyrt. Ikke spesielt dyrt i forhold til f eks Telenor hvor de har samme pris per mb (kansje det var 15 kr) og en makspris på 75 kroner per dag. Det er kanskje ikke så gale i forhold til konkurrenter, men jeg synes likevell at 20,- per mb er utrolig stivt. Jeg ser liksom ikke problemt med å senke prisene. Datatrafikk prisene har stått på stedet vil i flere år. Hvorfor ikke satse på denne tjenesten i stedenfor og pakke den dyrt inn til de som er spesielt interesserte. Mulig det er på grunn av nettets kapasitet, men visst det står på det så ser jeg ikke problemet med å tilby fri trafikk til for eksempel en femtilapp i måneden. Er det ikke bedre å ha mange kunder som betaler vesntlig mindre for denne tjenesten enn noen få som betaler mye. Jeg tror hvertfall at kundene hadde blitt mer fornøyde. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Dette forteller vell oss at systemet til netcom er både vanskelig og skjønne, men ikke minst at det er veldig dyrt. Ikke spesielt dyrt i forhold til f eks Telenor hvor de har samme pris per mb (kansje det var 15 kr) og en makspris på 75 kroner per dag. Det er kanskje ikke så gale i forhold til konkurrenter, men jeg synes likevell at 20,- per mb er utrolig stivt. Jeg ser liksom ikke problemt med å senke prisene. Datatrafikk prisene har stått på stedet vil i flere år. Hvorfor ikke satse på denne tjenesten i stedenfor og pakke den dyrt inn til de som er spesielt interesserte. Mulig det er på grunn av nettets kapasitet, men visst det står på det så ser jeg ikke problemet med å tilby fri trafikk til for eksempel en femtilapp i måneden. Er det ikke bedre å ha mange kunder som betaler vesntlig mindre for denne tjenesten enn noen få som betaler mye. Jeg tror hvertfall at kundene hadde blitt mer fornøyde. Skal si meg enig i at det er dyrt og håper at prisen vil gå ned. MTU som nå er konkurs hadde jo gratis datatrafikk innenfor deres eget nett (som var veldig dårlig utbygd). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå