Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei igjen:P eg har tengt på og lage en kalkulator men eg kan ikke noe med akurta det.

noen tut og følge?

det skal vere en txtbox oppe der et blir skreve inn regne stykke:P

håper eg får en god tut. takk

-ikono

bilde er vedlegget

Hvis du skal taste inn tall burde du bruke en maskedtextbox med en custom mask for tall og mattematiske operatorere (søk etter regex-patterns). resultatet burde du ha i en egen readonly textbox.

Lenke til kommentar

Veeeel, C# er ikke mye vanskeligere en VB, men det er betydelig bedre etter min mening.

Jeg laget et enkelt eksempel på hvordan en kan lage en kalkulator som den i Windows skrevet i C#

CalcExample.zip

Som du ser i koden, er dette egentlig temmelig enkelt å få til. En som leser uttrykk er noen hakk verre, men enkleste måten her, er å bruke managed C# compiler for å få det til.

edit: nå var det noen feil i det programmet der :blush: men det går sikkert fint :)

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
Veeeel, C# er ikke mye vanskeligere en VB, men det er betydelig bedre etter min mening.

Jeg laget et enkelt eksempel på hvordan en kan lage en kalkulator som den i Windows skrevet i C#

CalcExample.zip

Som du ser i koden, er dette egentlig temmelig enkelt å få til. En som leser uttrykk er noen hakk verre, men enkleste måten her, er å bruke managed C# compiler for å få det til.

edit: nå var det noen feil i det programmet der :blush: men det går sikkert fint :)

hmm hva er feil:P er jo ikke god med c# men viss du kan legge inn son at den er ferdig og... har ikke tilgang på c# skriving før over helgen:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...