ikono3 Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) hei igjen:P eg har tengt på og lage en kalkulator men eg kan ikke noe med akurta det. noen tut og følge? det skal vere en txtbox oppe der et blir skreve inn regne stykke:P håper eg får en god tut. takk -ikono bilde er vedlegget klk.bmp Endret 1. januar 2009 av ikono3 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 På den måten er det temmelig komplisert, du burde begynne med at du bare kan trykke på knapper som den vanlige windows kalkulatoren, det er mye enklere. Lenke til kommentar
idrivefastlane Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 hei igjen:P eg har tengt på og lage en kalkulator men eg kan ikke noe med akurta det.noen tut og følge? det skal vere en txtbox oppe der et blir skreve inn regne stykke:P håper eg får en god tut. takk -ikono bilde er vedlegget Hvis du skal taste inn tall burde du bruke en maskedtextbox med en custom mask for tall og mattematiske operatorere (søk etter regex-patterns). resultatet burde du ha i en egen readonly textbox. Lenke til kommentar
ikono3 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 geir mener du son at eg trykker på tallene eller skriver eg tallene og trykker på for ex * ??? oki en venn av meg programerer i vb han lagde en kalkulator: alle programmene hannes ligger på forumet hannes: http://www.bnprograms.proboards.com _________________________________ ps: hva er enklest vb eller c#? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Veeeel, C# er ikke mye vanskeligere en VB, men det er betydelig bedre etter min mening. Jeg laget et enkelt eksempel på hvordan en kan lage en kalkulator som den i Windows skrevet i C# CalcExample.zip Som du ser i koden, er dette egentlig temmelig enkelt å få til. En som leser uttrykk er noen hakk verre, men enkleste måten her, er å bruke managed C# compiler for å få det til. edit: nå var det noen feil i det programmet der men det går sikkert fint Endret 30. desember 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
ikono3 Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Veeeel, C# er ikke mye vanskeligere en VB, men det er betydelig bedre etter min mening. Jeg laget et enkelt eksempel på hvordan en kan lage en kalkulator som den i Windows skrevet i C# CalcExample.zip Som du ser i koden, er dette egentlig temmelig enkelt å få til. En som leser uttrykk er noen hakk verre, men enkleste måten her, er å bruke managed C# compiler for å få det til. edit: nå var det noen feil i det programmet der men det går sikkert fint hmm hva er feil:P er jo ikke god med c# men viss du kan legge inn son at den er ferdig og... har ikke tilgang på c# skriving før over helgen:( Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Nei, det er en alvorlig feil i programmet, jeg har løst den selv, og nå er det enten din tur, eller så finner du en bedre måte å løse det på. Endret 1. januar 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
ikono3 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 sry men kan du bare gjøre den ferdig så kan eg teste den her? sorry men vill bare se på kodene så lager eg min egen -ikono ps: happy new year Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Hehe Meh! Den som ligger her er mer en bra nok til å illustrere. Lenke til kommentar
ikono3 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) oki. får prøve på søndag eller noe sont... når eg kommer hjem til dataen min:D edit:omg hvor er feileen? -ikono hmm tror eg har fixet den... seender deg det Endret 6. januar 2009 av ikono3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå