Gå til innhold

Beste minnekort for Nikon D60?

Anbefalte innlegg

Kanskje et nesten litt for konkret spørsmål, men har akkurat reservert D60 hos Elkjøp og tenkte at et minnekort var smart å ha, men kanskje ikke fra Elkjøp. Tenker å gå for noe som er kvalitet (Sandisk feks) men har ikke lyst å bruke mer penger enn nødvendig, på feks et kort som er mye raskere enn kamera klarer å henge med på.

Ser for meg SDHC og 4 GB. Konkrete anbefalinger? På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Kanskje et nesten litt for konkret spørsmål, men har akkurat reservert D60 hos Elkjøp og tenkte at et minnekort var smart å ha, men kanskje ikke fra Elkjøp. Tenker å gå for noe som er kvalitet (Sandisk feks) men har ikke lyst å bruke mer penger enn nødvendig, på feks et kort som er mye raskere enn kamera klarer å henge med på.

Ser for meg SDHC og 4 GB. Konkrete anbefalinger? På forhånd takk :)

Dette har jeg testet ut og er bra.

Endret av Pc96
Lenke til kommentar

Kameraet tar 3 bilder i sekundet og en raw fil blir på rundt 10mb?

Da trenger du et kort som skriver over 30mb i sekundet.

Minnebrikken som er linket til skriver 4 mb i sekundet (hvis jeg skjønte spesifikasjonene rett)... Da bruker den over 2 sekunder til å skrive ett bilde i RAW.

Så hvis du skal ta seriebilder (eller bare bilder) i RAW trenger du et kjappere kort.

Som f.eks dette

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=101687

Endret av shakudu
Lenke til kommentar
Minnebrikken som er linket til skriver 4 mb i sekundet (hvis jeg skjønte spesifikasjonene rett)...
Det skriver minimum 4 mb i sekunder, men har nok en høyere normal og peak-hastighet. Hvor stabilt den høye hastigheten holder seg, er jeg usikker på, men tipper maks hastighet ligger på ca. 20 mb i sekundet.

Kortet du linker til, skriver minimum 6 mb i sekundet, men har en maks hastighet på 30 mb i sekundet.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...