xGrape Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Kanskje et nesten litt for konkret spørsmål, men har akkurat reservert D60 hos Elkjøp og tenkte at et minnekort var smart å ha, men kanskje ikke fra Elkjøp. Tenker å gå for noe som er kvalitet (Sandisk feks) men har ikke lyst å bruke mer penger enn nødvendig, på feks et kort som er mye raskere enn kamera klarer å henge med på. Ser for meg SDHC og 4 GB. Konkrete anbefalinger? På forhånd takk Lenke til kommentar
Teac Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Sandisk sine klasse 6 kort fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Kanskje et nesten litt for konkret spørsmål, men har akkurat reservert D60 hos Elkjøp og tenkte at et minnekort var smart å ha, men kanskje ikke fra Elkjøp. Tenker å gå for noe som er kvalitet (Sandisk feks) men har ikke lyst å bruke mer penger enn nødvendig, på feks et kort som er mye raskere enn kamera klarer å henge med på. Ser for meg SDHC og 4 GB. Konkrete anbefalinger? På forhånd takk Dette har jeg testet ut og er bra. Endret 17. januar 2009 av Pc96 Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Kameraet tar 3 bilder i sekundet og en raw fil blir på rundt 10mb? Da trenger du et kort som skriver over 30mb i sekundet. Minnebrikken som er linket til skriver 4 mb i sekundet (hvis jeg skjønte spesifikasjonene rett)... Da bruker den over 2 sekunder til å skrive ett bilde i RAW. Så hvis du skal ta seriebilder (eller bare bilder) i RAW trenger du et kjappere kort. Som f.eks dette http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=101687 Endret 17. januar 2009 av shakudu Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Minnebrikken som er linket til skriver 4 mb i sekundet (hvis jeg skjønte spesifikasjonene rett)...Det skriver minimum 4 mb i sekunder, men har nok en høyere normal og peak-hastighet. Hvor stabilt den høye hastigheten holder seg, er jeg usikker på, men tipper maks hastighet ligger på ca. 20 mb i sekundet. Kortet du linker til, skriver minimum 6 mb i sekundet, men har en maks hastighet på 30 mb i sekundet. Endret 18. januar 2009 av Super8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå