Gå til innhold

koffert PC!

Anbefalte innlegg

http://www.nerdvika.net/~magnus/kofferten/

Der finner dere min... :D

Har vært up'n running siden i fjor sommer. Den brukes til å kjøre div. dedikerte servere og slikt.

Den inneholder forresten:

-AMD K6-2 450

-80mm vifte (clas ohlson)

-AOpen AX59pro (hovedkort)

-128MB RAM

-WinXP PRO på en 60GB WD som var ny da den ble skrudd fast i den nye strømforsyninga (micro ATX) som mista garantien da jeg åpnet den for å borre hull i den.

-realVNC (fjernkontroll via nettverket)

-Voodoo Banshee

-C-media CM8738 brikke på et eller annet lydkort fra clas ohlson

-tastatur fra clas ohlson

-tracball fra clas ohlson

-ATA100 kontroller (promise)

-SMC EZ card (nettverkskort, 10/100)

-en kjøleribbe jeg ikke husker navnet på.

Og JA, det har vært gjort mange ganger før....

En kamerat av meg bygde en omtrent samtidig (men så kortsluttet HK'et hans; den hadde forresten en PII266 som gikk på 500 med peltier og luftkjøling)

Funker fett på LAN, men det var mye som måtte gjøres for å få plass til alt. PGA stort skjermkort måtte tastaturet innfelles i lokket (samt snitte vekk litt plass på kanten og under - endte tilslutt opp med å måtte kjøpe et nytt tastatur).

Kofferten er forrresten kjøpt på clas ohlson. Det heter "servicekoffert" og koster rundt 350-400 hvis jeg ikke husker helt feil.

Men vil ikke anbefale denne kofferten. Det er som noen observante personer sikkert ser på bildene treverk i den, kledd med aluminium på utsiden og stoff på innsiden. Derfor er det forsterkning i lokket på min (når man borrer hull vet du....). Vil anbefale alle som er på jakt etter en slik koffert å velge en som er i rent metall (de brukte en slik i en artikkel på en svensk side, det var posta til den artikkelen på forsida til ocshoot.no i fjorhøst tror jeg) ["LAN-burk"]

PS.: Tenk nøye gjennom plassering osv. har sett mange som har slitt med å bomme på hullen til I/O (som var borret før standoffs ble satt inn)

CD-rom'en er også stealthmoddet siden det ser "litt" bedre ut pga. av plasseringen av den.

Bryterne er loddet fast på hovedkortet :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...