Wackamole Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Kanskje litt dårlig forklart emnetittel, men dette er problemet mitt: Jeg har to div's som ser slik ut <div id="menu"> ..Her kommer meny <div id="content"> ..Her kommer innholdet på siden </div> </div> Med påfølgende css skjema: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor #menu { background-image: url('images/content_bg.png'); background-repeat: repeat-y; width: 845px; padding-left: 55px; font-family: Verdana, Geneva, sans-serif; font-size: 16px; text-decoration: none; font-weight: bold; } #content { padding-left: 175px; width: 600px; font-family: Verdana, Geneva, sans-serif; font-size: 13px; text-decoration: none; font-weight: normal; } Og ressultatet blir da at innholdet på siden kommer under menyen, slik: Men jeg vil at det skal bli slik: Jeg har prøvd med float: right/left - men da forsvinner footeren, og problemet blir ikke rettet! Er det noen som kan hjelpe meg med dette? -Fredrik Endret 29. desember 2008 av Famen Lenke til kommentar
kavk Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 lag en div som begge ligger inni: <div id="hoved"> <div id="menu"></div> <div id="content"></div> </div> css: #hoved { width: 800px; height: 400px; } #menu { width: 150px; float: left; display: block; } #content { width: 650px; float: lright; display: block; } dette er bare et eksempel.. Hvis du skjønte poenget? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Ja, skjønte det - men fikset det på en måte med margin-top: -100px; Endret 29. desember 2008 av Famen Lenke til kommentar
Epower Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Du kan også bruke float og med clear: both; på footeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå