doofus Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Hart tenkt å "investere" i en projektor primært til bruk i hjemmekino sammenheng. Sikler på Panasonic PT AE300E etter testen i Itavisen. http://www.itavisen.no/art/1300672.html Noen som har litt peil som kan fortelle litt om erfaringer? LCD, DLP osv.? Vet dere om denne projektoren støtter ordentlig widescreen 16:9? Takker for svar. Doofus Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Fra testen: 960 x 540 punkter (Widescreen 16:9) Så jeg tipper den støtter det siden det står det ja Lenke til kommentar
freezeface Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Det stemmer! Dette er en ekte widescreen pj. Det er forøvrig også lillebroren PT-AE100 som ble kåret til fjorårets budsjett-pj i Lyd&Bilde. Ser at Komplett venter den inn i slutten av mnd. Tror 19.095 kr er en bra pris for denne pj. Det eneste minuset slik jeg ser det er at den muligens mangler noe når det gjelder kontrast/sortnivå og at den ikke egner seg godt sammen med en data (pga av lav vertikal oppløsning, 540). Har ikke sett denne live, men det er det en del på dette glimrende forumet som har. Anbefaler deg å stikke en tur innom der før du bestemmer deg. F. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg kan fra erfaring si at DLP projektorer lager MYE bedre bilde enn LCD mht "firkanter" på lerretet (oppløsning/kvalitet) Lenke til kommentar
doofus Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Takker, kan kanskje lønne seg å vente litt. Fikk et tilbud på en brukt CRT sak, men er redd den er for "grilla" så det kan fort bli dyrt, samt vanskelig å sette opp. Har sett på en X1, men var en av de som ble plagert av det trege fargehjulet. Storebroren til X1 blir litt for dyr. Panasonicen er fristende da den ikke skal vise pixler så tydelig. Hvordan er det med døde pixler i LCD projektør markedet? Er det er problem? SKal ta en titt på forumet som ble anbefalt. Doofus Lenke til kommentar
freezeface Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Panasonic har pixel perfect garanti. Det betyr at du får byttet den hvis den har døde pixler. F. Lenke til kommentar
doofus Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Digg, takker for svaret. Doofus Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Hvor lang levetid er det på prosjoktorene i disse dager? har alltid hatt lyst på en prosjektor men synes det er kjipt da de i hvertfall før hadde altfor kort levetid. hva skjer når pærene går til h? er de bare å kaste eller kan man bytte de rimelig? Lenke til kommentar
doofus Skrevet 17. april 2003 Forfatter Del Skrevet 17. april 2003 Har vært i Tyskland et par dager, og fikk med meg en demonstrasjon av Infocus Screen play 7200. De viste en promotion dvd til Matrix reloaded med et råheftig pioneer "hjemmekino" anlegg. Leiligheten min var i stor fare for å bli pantsatt i noen timer etter det. Vet ikke hva samboeren hadde sagt til å bo i en camping bil eller noe med egen hjermmekino. Doof Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Jeg kan personlig gå god for AE300, har den og er utrolig fornøyd. Det er utrolig hvor langt prosjektorer har kommet de siste årene. Anbefaler spesielt å tenke over oppløsningen når du ser på prosjektor. AE300 har 960x540, og det viktige her er at den har bra oppløsning vertikalt når den viser widescreen filmer. For de som skal bruke prosjektoren mest til film er dette helt essensielt. en 800x600 prosjektor vil kun ha 450(!) linjer vertikalt når du viser widescreen filmer, noe som er mindre enn oppløsningen på dvd'er. Høyere oppløsning er også greit med tanke på at du ser "firkantene" og "rutenettet" i mindre grad. Mange prosjektorer har en svart ramme rundt hver pixel (ja, det ser grusomt ut), men AE300 har en teknologi for å unngå dette, og det virker svært bra. En review på projectorcentral.com sier at den gjør denne jobben bedre enn en tilsvarende prosjektor på 1300x700. Forøvrig koster denne $1900 hvis man bestiller fra japan, og toll kommer bare på ca 2000kr (hvis du ber om det ;p ). Jeg får en god følelse ved å ikke sponse komplett.no , og spare penger på det... Test: http://www.projectorcentral.com/panasonic_pt_l300u.htm Lenke til kommentar
doofus Skrevet 18. april 2003 Forfatter Del Skrevet 18. april 2003 Takker for svaret og linken. www.pceksperten.no har prosjektøren til 18720,- Legger in en bestilling ved første anledning tror jeg.. om panasonic ikke releaser noe nyere innen feriepenge festen starter! Doof Lenke til kommentar
brageh Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Hva med en InFocus X1 til 6.000.- (Komplett tar 3 ganger'n =18.000) http://www.compusa.com/products/product_in...4935&pfp=SEARCH Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Dere som tydelivis har litt peil på detta... http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...29&GrpID=3&s=pl er dette noe jeg bør vurdere? Eller er det ting ved den som taler imot hjemmekino...har ikke 16:9 ser det ut som... dr_k Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Hva med en InFocus X1 til 6.000.-(Komplett tar 3 ganger'n =18.000) http://www.compusa.com/products/product_in...4935&pfp=SEARCH Er dette kødd eller hva? Sinnsyk bra pris!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå