Infenso Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Jeg har lenge hatt en legeutdannelse i tankene, men har kommet frem til at dette ikke er noe for meg. En av mine store lidenskaper er film, så jeg har begynt å vurdere om medieproduksjon kan være aktuelt for meg. Jeg går nå mitt siste år på VGS der jeg har hatt realfag. Jeg kommer til å komme ut med et karaktersnittet litt i overkant av 5. Hva er opptakskravene for medieprodukjon? Jeg tenker spesielt da på Trondheim som et veldig aktuelt alternativ. Jeg lurer også på om dette vil være en gal vei for meg å ta, da jeg ikke har gått medie og kommunikasjon-linjen? Filmvitenskap er også et alternativ, men jeg vet ikke helt om dette gir meg de fremtidige mulighetene og kunnskapene jeg er ute etter. Endret 29. desember 2008 av Infenso Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Hvis du er interessert i film så vil du nok heller gå Filmproduksjon eller Film og TV-produksjon. Medieproduksjon er såvidt jeg vet litt mer av alt - grafisk design, film, foto osv. Men det kommer jo helt an på hva du vil. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Finnes det studier i Norge som kun dreier seg om filmprodusjon? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Finnes det studier i Norge som kun dreier seg om filmprodusjon? Javisst. Har hørt at Filmskolen i Lillehammer skal være en av Europas beste. Og så har man jo forskjellige linjer på universitetene også, jeg vet om flere som går Film- og TV produksjon på Universitetet i Stavanger og i Bergen. Finnes sikkert noe lignende i Trondheim også. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Filmskolen i Lillehammer har opptak kun hvert andre år, og søknadsfristen for en plass til høsten var 15. desember. Kan noen forklare hva filmvitenskap omhandler? Har lest igjennom informasjonen på NTNU.no, men syns ikke det ga meg det helt store. Hva er det dere som går denne linjen planlegger å utdanne dere til? Hvilke fremtidige muligheter gir dette studiet? Endret 29. desember 2008 av Infenso Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Anyone? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Jeg har opprettet en informativ og detaljert tråd om filmvitenskap, da spesielt hvordan det forekommer ved NTNU i Trondheim. Fordi mange kan komme borti en tråd som den jeg skriver i nå ved søking, lenker jeg til den nye tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1129793 Mulig den er for sent ute, men jeg håper den besvarer noen av spørsmålene du eller likesinnede måtte sitte inne med. Det står blant annet om poenggrenser og slikt der, med lenke til Samordna opptak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå