Gå til innhold

Blir jeg sterkere?

Best_92

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du vil bli sterkere i armhevinger er det ikke noe vits i å ta samme antall hver kveld.

Du kan prøve å ta armhevinger f.eks. tre ganger i uka: mandag, onsdag, fredag

Så deler du opp i tre serier. Du kan f.eks. ha et mål om å ta 45 stykk

Da tar du tre serier med 15 repitisjoner. På mandag kan du ha 120 sekunder pause mellom hvert sett. Neste trening prøver du å kutte dette med 10 sekunder, og sånn fortsetter det. Til slutt vil du ta 45 i en sammenhengende serie.

Da kan du sette deg et nytt mål om å feks ta 60, og fortsette på samme måten........

Det er som sagt før i tråden har litt uheldig å trene bare armhevinger, men om du får inn litt rygg i tillegg er det bra. Har du feks en bjelke du kan henge deg i? Da kan du ta kroppshevinger

http://fitness.hownd.com/images/image-12-8...p_bar_photo.jpg

Lykke til

Lenke til kommentar

Hmm.

Nå har jeg hørt at det ikke er noe serlig lurt å gjøre det samme hver kveld..

Ta heller å trene annen hvær dag fordi musklene trenger ca en dag på å gro igjen, ved mindre du går på steroider.

Så burde du heller skaffe deg vekter til å trene med isteden for å ta armhevinger.

Når du skal bruke vekter på armene så skal du ta 3 set med 10 "pushes"

Hvis du akkurat greier 10 til 12 "pushes" på det siste settet så har du korrekt med vekt på.

Hvis du greier under 10 så har du for mye, greier du flere enn 12 så har du for lite på.

Så til situps, det er ingen vits i å ta 50 sit ups. Gjør heller en øvelse der du trner magen på forskjellige måter som også trener sidemuskler, pleksus og nedre rygg. Finnes mange guider på nettet som viser deg hvordan du skal få maksimal trening av mage.

Mvh - Meg =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...