Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

2.skjerm har dårligere bilde?

Anbefalte innlegg

hallo, har ett lite problem

jeg bruker en dell xps1530 med NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT 256 MB

men når jeg kobler dell`en til en tv ( samsung 46" 796)med hdmi kabel så blir bilde på tven veldig kornete og alt går hakkete, fargene er også forskjellige fra dataskjermen, men fargene er fine på tven hvis jeg feks ser på dvd, så jeg tror ikke det er tven det er noe galt med. hjelper det å laste ned nyeste nvidia drivere? eller er det bare at bilde blir altfor mye blåst opp så det er nødt til å være kornete. dette gjelder bare hvis jeg spiller av video, ved stillbilder så er skjermen veldig klar bare litt "rare" farger.

oppløsningen jeg kjører på pcen er 1920*1080 og da kommer tven i samme oppløsning.

jeg skjønner at bilde kommer til å bli vesentlig mer utydelig på en 46" en på en 15,4" men bilde hakker og da lurte jeg på om alt var som det skulle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg husker før for lenge siden så hadde jeg en pc med ati radeon skjermkort og da hadde jeg på en innstilling som gjorde at uansett hva jeg så på av medie spiller så havnet selve videoen på tven noe som var velig kjekt, fins det til nvidia?

fikk ordnet fargene. det var bare noen innstillinger, noe som jeg burde ha skjønt mye tidligere...

Lenke til kommentar

På min Samsung 37" FullHD er det bare 1 HDMI inngang som kan vise PCsignal i 1920x1080 og det er HDMI2. Mulig det er det samme hos deg, siden du også har Samsung? Jeg slet mye med dette før det var noen her på forumet som nevnte dette. Jeg har en LE37A556 med 3 stk HDMI.

Endret av Pondus81
Lenke til kommentar

prøv å kjøre i dual-screen modus i stedet for clone modus. Det er generellt sett en bedre løsning uansett, du vil få korrekt oppløsning, og det løser ofte mange problemer.

Zoomplayer er en bra og gratis mediespiller som er bra egnet til å kjøre av film på skjerm #2. Ikke alle avspillere er like smarte når det gjelder å tilpasse seg to eller flere skjermer, men Zoomplayer er mer eller mindre laget for denne oppgaven.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...