Hanfrapubennedigata Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 På noen XBOX 360 spill er det så lite skift at jeg såvidt klarer å tippe meg til hva som står der. De siste nå er Dead Space og Tomb Raider: Underworld. Prøvde å endre skjerminnstillingen på boksen fra widescreen til normal, da hjalp det. Men siden jeg har widescreen tv, blei det feil. Er det noen som vet hvordan jeg kan få større skrift? Lenke til kommentar
Essem Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Det kan jo være oppløsningen som er elendig. Har du HD-TV? Og hvilken kabel bruker du? Lenke til kommentar
Hanfrapubennedigata Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg har en ganske gammel 32" TV. Hadde en liten flatskjerm, og problemet var det samme det. Jeg bruker den kabelen som fulgte med XBOXen, scart delen Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Skriften i mange spill er ganske liten, og vansklig å lese om man ikke har HDTV. Hvis du bruker kompositt-delen av kabelen du fikk med vil det hjelpe om du kjøper RGB-scart. Regner med at tven din ikke tar komponent... Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Dette skjedde meg meg når jeg nylig fikk Xbox-en til jul. Jeg spilte Mirror's edge. Og da kom man til den treningsperioden. Da kom det hint til hvordan man wallrunner, hopper osv. Jeg slet med og tyde hvilke knapper jeg måtte trykke. Så jeg måtte gjette meg fram, og jeg måtte presse ansiktet opp mot TV-en for og prøve og se hva som sto der. Men vil tro dette har noe med TV-en min. Den er ganske gammel, og oppløsningen er nok ikke så bra. Dette pågår jo fortsatt, men nå har jeg jo lært meg knappene da Endret 29. desember 2008 av Kristian94 Lenke til kommentar
Hanfrapubennedigata Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Men for å få RGB ut fra XBOXen min, vil jeg da trenge et adapter eller helt ny kabel? Hva vil dette koste sånn ca? Jeg har så å si null peiling på bilde-kabler å sånt :S Lenke til kommentar
Essem Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Du prøvde på en flatskjerm? Finn ut om denne er HD, og kjøp en HDMI-kabel hvis Xboxen din har HDMI-utgang. Lenke til kommentar
Hanfrapubennedigata Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Flatskjermen er ikke HD. Det er heller ikke HDMI utgang på XBOXen Lenke til kommentar
omp9 Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Har det samme problemet med liten skrift, umulig å lese. Hos meg tror det kan ha noe med at jeg har Plasma tv. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Er plasmaen din HD klar? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Har det samme problemet med liten skrift, umulig å lese. Hos meg tror det kan ha noe med at jeg har Plasma tv. eh, nei. men ja hvis du har koblet til med den gule pluggen. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg grøsser ved tanken på alle de som bruker kompositt kabelen, særlig på sine hdtv'er. Skulle ikke forundre meg om nesten halvparten av konsoll eiere gjør det. Ille nok med alle de som bruker det på sine vanlige tv'er også fremfor rgb scart. Var i julen hos tre familie medlemmer, alle hadde koblet opp sine PS3'er med kompositt kabelen på sine hdtv'er. Lenke til kommentar
Hanfrapubennedigata Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Men hvordan får jeg brukt rgb scart fra xboxen da? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Men hvordan får jeg brukt rgb scart fra xboxen da? du må kjøpe scart kabel! https://prisguiden.no/product.php?product_id=86630 http://www.xbox.com/nb-NO/hardware/x/xbox3...edscartavcable/ (prisen her må være feil) grunnen til at denne kabelen ikke følger med i noen av pakkene er at amerikanske tver ikke har scart inngang (stort sett) mens alle har video inn (gul plugg). Endret 30. desember 2008 av audi_a8 Lenke til kommentar
omp9 Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Er plasmaen din HD klar? Ja, kjøpte en Panasonic TH-42PX80 i fjor. Jeg bruker de kablene jeg har fått med, gul, rød og hvit kabel som jeg koblet i scart-overgang. Burde jeg brukt noe annet? Lenke til kommentar
Hanfrapubennedigata Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 På komplett.no fant jeg denne kabelen. Holder det å ha S-video inngang på tven til den? Og vil den være like bra? Og er det optical out på den? Lenke til kommentar
zyph Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Nyere flatskjermer burde gitt en advarsel hvis kompositt- eller scart-inngangen ble tatt i bruk. Advarselen "Du er nå i ferd med å koble en potensiell høyoppløselig kilde til din nye HDTV via en inngang som knapt leverer VHS-kvalitet. Er du sikker på at du vil fortsette?", med svaralternativene "Nei" og "NEI!", burde kanskje lære de uvitende litt om at det å gå til innkjøp av en høyteknologisk duppeditt til mangfoldige tusen kroner, krever at du setter deg litt inn i hvordan teknologien fungerer. ... men kjenner jeg folk flest rett, så ser de neppe forskjell på VHS- og Bluray-kvalitet, likevel, så da er det kanskje best å la være å bry seg. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Er plasmaen din HD klar? Ja, kjøpte en Panasonic TH-42PX80 i fjor. Jeg bruker de kablene jeg har fått med, gul, rød og hvit kabel som jeg koblet i scart-overgang. Burde jeg brukt noe annet? Ja, HDMI-kabel hvis Xboxen din har HDMI-utgang, komponent-kabel hvis Xboxen din ikke har HDMI-utgang. Lenke til kommentar
omp9 Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Ok, har ikke hdmi. Skal se om jeg får kjøpt en komponent-kabel. Et annet spørsmål, på den originale kabelen som følger med er det en switch hvor det står TV - HDTV. Hvorfor får jeg ikke bilde når jeg har den på Hdtv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå