Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mistet partisjon i XP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hårek : Takk for svar! Jeg takker siden jeg faktisk rundt samme dag fikk det eksakt samme problemet som trådstarter som utfall av noe som må være tidenes mest tragiske windows reinstallering. (la nyling inn Windows 7, formaterte OS disk inne i XP, mountet med daemon tools, gikk smertefritt. Så skulle jeg formatere XP disken i W7 for jeg skulle legge inn ny XP med SP3, og det var der alt skjærte seg. Jeg fikk error disken er i bruk. Prøvde å starte maskinen på nytt, fikk ikke boota Windows 7 lenger. Og satt der litt med skjegget i postkassa siden jeg verken hadde rukket å brenne ut W7 eller XP SP3. Men jeg hadde en vista cd liggende, prøvde å legge inn vista, langt historie kort, det gikk av en eller annen grunn ikke. (vet at diska er sær og at man kanskje må plugge ut andre HDene for at det skal gå, but still) og vel, enden på visa etter en del timers slit er altså at: 1 HD som var stappfull ble formatert (Den på 320 GB), 1 HD ble ukjent (1 TB disk) og en 3. HD klarte jeg å brekke sata porten på. (Skjønner nå hvorfor dette er historiens verste windowsinnstallasjon?) :O

Her er screen av min situasjon:

post-95576-1231034216_thumb.jpg

(Vet ikke hva Svirre surrer med, men han var ikke til mye hjelp. Tror alle vet hvordan man foramaterer en partisjon, noe som i dette tilfellet er det siste vi ønsker.)

Edit: Jeg er faktisk imponert over at Windows etter så mange år, fremdeles klarer å skape så mye, og faktisk NYE problem og dilemaer den dag i dag.

Endret av Sillion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...