ingebil Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Har shoppet Samsung LE40A556 hos Elkjøp. Er veldig fornøyd så langt, men skulle gjerne calibrert ? skjermen litt. Er det noen som har denne tv'en, og som har noen innstillinger jeg kan forsøke. Rommet er for det meste mørkt/halvmørkt, uten direkte sollys på skjerm. Mulig å dempe alt lys, slik at det blir mørkt. Kjøpte tv i butikk til nettpris.... Lenke til kommentar
spaltcha Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Sjekk her: Test A556-A559,sikkert noen gode tips. http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-le4...20080618120.htm Lenke til kommentar
ingebil Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Glimrende. Fant en link på et engelsk forum. Der var det er brukbar innstilling for "Film" setting. Den ser bra ut. Lenke til kommentar
halkal Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Vurderer denne selv, Ingebil, kan du linke til det engelske forumet der du fant kalibreringsinnstillingene for Film ? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Prøv denne: Velg movie/film baclight: 3 Kontrast: 85 Lysstyrke: 45 Skarphet : 2 100HZ : av eller lav dynamisk kontrast: av sort justering : av Color space/fargerom (er ikke sikker på nors uttale her: auto Edge: av Hudtone: av RGB: manuell red offseth: 26 Green offseth: 26 Blue offseth: 21 Red gain : 26 green gain: 25 blue gain : 21 Endret 6. januar 2009 av Snekker`n Lenke til kommentar
halkal Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Takk for kjapt svar btw jeg fant denne på MTX til 6990, så den er herved bestilt http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=102107 Lenke til kommentar
JFM Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Vurderer denne skjermen selv. Dere som har den, hva synes dere om den? Lenke til kommentar
halkal Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg mottok selv denne tv'en i går og er strålende fornøyd! Flott bilde og utmerket sortnivå. Foreløpig har jeg prøvd den mot en playstation 3 og sett en bluray film (Transformers) , samt spillet Star Wars: Force Unleashed, har også tittet på TV via SCART kabel til en Get box og det fungerte også fint. (skulle hatt en get box med HDMI tilkobling hehe Eneste som gjenstår er og finkalibrere den. Skulle til og kalibrere etter snekkerens anbefalinger, men jeg syntes kanskje at backlight 3 var litt lite (har den nå på 5). Kommer nok til å prøve forskjellige kalibreringsinnstillinger og muligens gå til innkjøp av en kalibrerings DVD. Alt i alt, veldig fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå