geirjenssen Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Hei Versjon 2.4 er avinstallert. Open Office NO er pakket ut til mappen RPMS. Jeg har prøvd :sudo dpkg --install --force-overwrite ooobasis3.0-*.deb openoffice.org*.deb desktop-integration/openoffice.org3.0-debian-menus_3.0-9358_all.deb .. men da får jeg følgende feilmelding: marika@ubuntu:~$ cd RPMS marika@ubuntu:~/RPMS$ sudo dpkg --install --force-overwrite ooobasis3.0-*.deb openoffice.org*.deb desktop-integration/openoffice.org3.0-debian-menus_3.0-9358_all.deb dpkg: Feil ved behandling av ooobasis3.0-*.deb (--install): får ikke tilgang til arkivet: No such file or directory dpkg: Feil ved behandling av openoffice.org*.deb (--install): får ikke tilgang til arkivet: No such file or directory (Leser database ... 113809 filer og kataloger er installerte.) Gjør klar til å bytte ut openoffice.org-debian-menus 3.0-9358 (ved bruk av .../openoffice.org3.0-debian-menus_3.0-9358_all.deb) ... Pakker ut erstatningen openoffice.org-debian-menus ... Setter opp openoffice.org-debian-menus (3.0-9358) ... Det oppsto feil ved behandling av: ooobasis3.0-*.deb openoffice.org*.deb marika@ubuntu:~/RPMS$ Fant denne kommandoen på Openoffice.no. Er det noe feil med (den komisk lange) kommandoen, eller er det feil med på systemet? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Det er mye enklere å legge til kilder i oppdateringssystemet for Ubuntu: http://news.softpedia.com/news/How-To-Inst...-10-96449.shtml Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Det er også en mye bedre løsning. Lenke til kommentar
raakken Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Når du får den feilmeldingen, sto du da i den rette mappa? Skjedde akkurat det samme med meg... var bare å cd /home/hvordennåligger og prøve på nytt, da funka det som snus edit: skrivefeil Endret 29. desember 2008 av raakken Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Det er mye enklere å legge til kilder i oppdateringssystemet for Ubuntu:http://news.softpedia.com/news/How-To-Inst...-10-96449.shtml Jeg har prøvd denne etter at jeg hadde avinstalert 2.4. Det skjedde ingen ting. Selve oppdateringsystemet virker, siden jeg i ettertid har fått andre oppdateringer. Når du får den feilmeldingen, sto du da i den rette mappa?Skjedde akkurat det samme med meg... var bare å cd /home/hvordennåligger og prøve på nytt, da funka det som snus edit: skrivefeil Ja, jeg er ganske sikker på at de utpakkede filene ligger i RPMS. Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Det er mye enklere å legge til kilder i oppdateringssystemet for Ubuntu:http://news.softpedia.com/news/How-To-Inst...-10-96449.shtml Jeg brukte denne oppskriften. Det skjedde ingenting autumatisk, men etter at jeg gikk inn i Synaptic Package MAnager og manuelt søkte opp og valgte Open Office ble Open Office (Engelsk) installert. Jeg måtte også manuelt legge inn Norsk herfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå