Gå til innhold

Heftig magnet? hvor får man det?


Anbefalte innlegg

flere forskjellige bruksområder på den, men jeg tenkte jeg skulle eksprimentere litt med å feste pc kabinettet rett på veggen, eller eventuelt taket, pc'n veier jo ikke femti kilo men min erfaring med magneter er at de etter en stund glipper, så litt kjedelig om pc'n faller ned.

 

Magneter svekkes over tid, så plutselig en dag får du PC'en i hodet. Lykke til :)

 

en annen bruksting jeg har tenkt er noe som har med strøm og gjøre.. ikke direkte på pc'n da men, noe som går rund og rundt med masse tall på...og som man senere får en fin liten regning på i posten. en gåte?

 

Skal du jukse med strømmen med en magnet? Lykke til igjen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du jukse med strømmen med en magnet? Lykke til igjen

 

Fult mulig det, men ikke helt å anbefale da... de får mistanke etterhvert, slike ting er de flinke til å snuse opp. :-(

 

Hørte om en fyr som gjørde det og skulle fjerne magneten en uke før måling, slik at den gikk litt vaffal, men 2 uker før målingen kom e-verket på inspeksjon. De skjønte ikke hvorfor den ikke virket med det første, men han ble vaffal tatt.

Lenke til kommentar

Merkelig prosjekt, men..

Har hørt at magnet trikset ikke virket, det var kun på gamle målere,

det funka!

 

Forresten tenkte jeg at du kan bruke frastøtnings kraften fra to magneter

til å få maskinen til å sveve! Kult?

du må sikkert støtte den opp med noe så den ikke drar avgårde sidelengs :)

Lenke til kommentar
en annen bruksting jeg har tenkt er noe som har med strøm og gjøre.. ikke direkte på pc'n da men, noe som går rund og rundt med masse tall på...og som man senere får en fin liten regning på i posten. en gåte?

 

Du mener "strømskapet", som karen fra el-verket kommer og sjekker en gang iblant? Den er nok ganske feilsikker.

Lenke til kommentar

Neodym-magneter er jo drittsterke (tror det er det stoffet de bruker ihverttfall), noeodynium på engelsk, de kan sette opp ganske drøye magnetfelt, selv når de er små, prøv å se om noen har de, tror selv en liten en kan løfte 50kg, i tilegg så mister de jo styrke veldig fort når de er små, så man trenger ikke å være kjempelangt unna før feltet er svekket ganske kraftig -> gladere hder. Tror det finns to typer, NdFeB og NIB, men dette er tatt litt ut av hodet, så mulig jeg husker feil.

 

AtW

Lenke til kommentar

1: Lage et Plexiglass rom hvor maskina sklir pent opp og ned.

2: ElektroMagnet med Rheostat i bunn.

3: Fast magnet i bunn av kabinettet.

4: Lage spor i Plexi bak til kabler.

 

Resultatt = Kabinett du kan heve og senke i boksen med rheostaten.

lag faste luker i kabinett foran til F.eks cdrom/floppy osv med faste markerte plaseringer på rheostaten :D

 

Sett på automatik på rheostaten og la kabinettet gå opp og ned av seg selv hele tiden.

 

er jo bare fantasien som stopper deg :D og om resten av maskina tåler magnetismen da :-?

Lenke til kommentar

hallo

 

mange bra ideer her ja :)

 

skal nok finne på noe

 

har endelig fått en 50kg trekkraft neodyn(?) magnet i posten.

 

 

Til det med strøm; ja det funker det også på nye målere, men må ha en heftig nok magnet (som 50kg f.eks :)

 

får se om jeg kan finne på noe heftig med kabinettet, eventuelt slenge ut noen bilder etterhvert

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH

-syns fortsatt det høres skremmende ut med magneter nær harddiskene... :-?

 

Sikker på at det ikke vil ta livet av dem?...

 

-Og hva med eventuelle andre komponenter i kassa som ikke henger godt nok fast... Wohm, så sitter de klistra intill vitale deler på hovedkortet eller liknende :lol:

 

 

Men det hengekøyeprosjektet og svevende tower hørtes jo arti ut i teorien :D

Spørsmålet er vel bare om det kan fungere i praksis :wink:

Lenke til kommentar
Elektromagneter er en fin ting...

 

Jeg likte mine da Kripos sparket ned dørene mine for tre-fire år siden...

 

slutte å downloade warez hele tida så trenger du ikke magneter :)

 

Har slutta.. men jeg var "ung og dum", og enkelte "grupper" i samfunnet (les BSA) var ikke glad for at jeg solgte "ulisensiert" programvare.. :oops:

 

Uansett: det var vel heller endel logger og spor etter div Cracking de var ute etter... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...