TettSpaden Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg trenger en mega heftig magnet til kabinettet mitt, noen som vet om data/elektroshopper eller andre butikker for den saksskyld som kan ha noe slikt? takker for tips Lenke til kommentar
muffe Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Gå på søppelhaugen, finn deg en jævla svær jernstang og noe lakkisolert kobbertrå og lag en elektromagnet. Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 tjo.. men jeg er lat og ikke så praktisk så jeg vil heller kjøpe en. Lenke til kommentar
droll Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Eltek har noen , se under tilbehør / diverse . Passer fint til å henge opp hardisker og lignende Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Har aldri prøvd selv, men har hørt at magnetene i hardisker er manne-magneter. Så spørs det om du er villig til å knuse hardisken din da :wink: (eller du kan gjøre det smarte, finne en ødelagt på fyllinga/jobben eller hos en kammerat) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 data på hd lagres med magnetisme så en magnet rundt en hd ødelegger hd Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 magnet i pc kan umulig være sunt, men samma det. For å finne magnet så finenr du noen ødelagte store høyttalere. Alltid noen som har det, bare ring å spørr, eller så på loppemarked, får det billig der. Bilopphøggere kan også ha. Ta av magneten bakpå (med masse makt og banning) Det er manne-magnet Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 JEg hadde aldri ville hatt en magnet inne i maskina. Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Takker for tips tror ikke eltek magnetene er bra nok heller men, har sendt dem epost. jeg skal ikke ha magneten inni maskina da Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 er det lett å oppdage att hden er mosa med magnet? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Men harddisken vil bli fullstendig ødelagt/korrupt eller hva du vil kalle det Bruk heller et lavformateringsprogram eller kjøp et program av ibaas for sikker fjerning. Finnes freeware som sletter 100% sikkert også Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 hvis du skrur den opp ja, men det er også vansklig for skaden trenger ikke være synlig for det blotte øye Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 en ting til den virker ikke når du starter opp med den Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 JEg hadde aldri ville hatt en magnet inne i maskina. [pirke] Det er magneter i alle kabbinett høytalere, så om du ikke har montert de ut av kabinettet så har du sansynligvis hat/har fortsatt magnet i kabinettet [/pirke] Er helt klar over at magneter kan ødelegge dataen på hardisken. Har som sagt aldri sjekket om det faktisk er magneter inne i hardisken så kan ikke bekrefte det. Gjentok bare noe jeg hørte her på forumet, har ikke fåt sjekket opp om det er korekt. Men kan jo hende de brukes nyttig på en eller annen måte. Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Du får noen fete magneter på Clas Ohlson, hvis du har dem i nærheten. Ellers så vil jeg fraråde å ha så sterke magneter i kabinettet. Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 ja jeg har sett på clas olhson. de har en magnet på 50kg trekkkraft, det er vel ganske heftig, men vet fortsatt ikke om det er nok. er det ingen som jobber innen elektrobransjen som vet om noe enda heftigre da? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 ja jeg har sett på clas olhson. de har en magnet på 50kg trekkkraft, det er vel ganske heftig, men vet fortsatt ikke om det er nok. er det ingen som jobber innen elektrobransjen som vet om noe enda heftigre da? Greit nå ble jeg skikelig nyskjerrig. Hva skal du med en magnet med over 50Kg trekkraft? Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 ja jeg har sett på clas olhson. de har en magnet på 50kg trekkkraft, det er vel ganske heftig, men vet fortsatt ikke om det er nok. er det ingen som jobber innen elektrobransjen som vet om noe enda heftigre da? Unnskyld meg, men hva i pokker skal du med en magnet med over 50kg trekkraft i seg til en PC? Henge den i taket? Måtte bare spørre.... Husk også at en dyamo/generator er rett og slett ledere som beveger seg i ett magnetfelt, eller en magnet som beveger seg om en leder. Dette magnetfelt endringene er det som skaper elektrisitet og dette kan nok slå ut på PC'en stabilitet om man ikke har testet dette skikkelig Særlig om det er bevegelse på elektriske komponenter eller at magneten beveger seg, så blir det fort ekstra ille. Og jo kraftigere magnet og kraftigere spole som systemer kjører jo større effekt kan man få ut av saken. hehe Kanskje du skal rigge opp en ergometer sykkel og koble til en kingsize dynamo til den, så kan man sitter å surfe eller spille samtidig som man er selvforsynt med elektrisitet til PC'en? Det hadde vært noe, ikke for å glemme treningen man får. *flire* Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 hehehe flere forskjellige bruksområder på den, men jeg tenkte jeg skulle eksprimentere litt med å feste pc kabinettet rett på veggen, eller eventuelt taket, pc'n veier jo ikke femti kilo men min erfaring med magneter er at de etter en stund glipper, så litt kjedelig om pc'n faller ned. en annen bruksting jeg har tenkt er noe som har med strøm og gjøre.. ikke direkte på pc'n da men, noe som går rund og rundt med masse tall på...og som man senere får en fin liten regning på i posten. en gåte? Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Har som sagt aldri sjekket om det faktisk er magneter inne i hardisken så kan ikke bekrefte det jeppz det er magneter i hdd, ganske sterke også fordensakskyld* *garantert feil, men det bryr vel vi oss ikke om vel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå