Bruker-88036 Skrevet 29. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg er ikke fornøyd med månen. Men allikevel. Er det noen som syns noe? Selv tenker jeg litt sånn menneske vs natur pga det kraftige(!) skillet med kraftlinjen vs skog/måne. Jeg har croppet til 1/1-format fra stående bilde. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2008 Et par kjappe ord før jeg forlater jobben: jeg liker at det ser ut som en lek med form og farge, og ikke et naturbilde. Men nå må jeg gå, folkens. Skal stikke en tur innom JP og sjekke om de tar sentrumskortet. Isåfall skal jeg ha meg blitskabel, slik at jeg får utnyttet softboksen bedre. Og hvis de har det inne. Cheerio. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 29. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2008 Kanskje ikke en perfekt måne, men i utgangspunket en fin stemning. Men den skogen der synes jeg mest blir et rotete villniss, jeg synes altså at det forstyrrer mer enn det tilfører. Jeg tror jeg også ville foretrukket høydeformat med månen litt nærmere kraftlinja. Selve kraftlinja og stemningen tiltaler meg, men det blir altså litt halvveis i mine øyne. Kanskje du har mulighet for andre varianter av dette motivet? For uten alt krattet tror jeg at jeg hadde likt dette ganske så bra. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. desember 2008 Jo, her går jeg forbi nesten hver eneste dag. Stort sett så tenker jeg bare på at dette kunne jeg prøvd å ta bilde av, syns den linja er litt kul, men det blir alltid til at jeg bare går forbi. Jeg har nettopp starta hjemmefra når jeg kommer hit, er rett bak huset til en av naboene. Men siden månen også sto der syns jeg at jeg fikk gjøre et forsøk denne gangen. Kanskje jeg kan lage en slags serie, jeg har også noen andre linjer i fullmåne fra tidligere år. Det er ikke sånn at jeg har oppheng i kraftlinjer eller noe sånt men noen ganger hender det at jeg tar bilde av det. Iallefall.. takk for tilbakemeldingene. Dette bildet er noe jeg har vært veldig nær å slette under flere ryddeøkter siden jeg tok det. Men av en eller annen grunn har det blitt skånet for bøtta. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 30. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2008 Kanskje jeg kan lage en slags serie, jeg har også noen andre linjer i fullmåne fra tidligere år. Det er ikke sånn at jeg har oppheng i kraftlinjer eller noe sånt men noen ganger hender det at jeg tar bilde av det. Kraftlinjer kan være ganske fascinerende der de skjærer gjennom landskapet. Jeg tror absolutt det kan egne seg i en serie. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2008 Kraftlinjer er spennende motiv; men ofte vanskelig å få til. Du har en fin balanse mellom den gule månen og den blå fargetonen. For å få frem månen bedre, så må du vel ta flere eksponeringer (bracketing) og fikse det i Photoshop. Jeg kan være enig at skogkrattet påvenstre side er noe rotete. Men jeg har ikke noen veldig gode forslag til forbedring akkurat her. Hvordan ser det ut på høyre side? Kan du få med flere stolper og mer kraftlinje? Forslaget om en serie er bra. Du kan nesten ha det som et slags ongoing prosjekt ... Tom Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. desember 2008 Jo,jeg får spare bildet mtp en fremtidig serie. Dette er mitt 2. måne/linje-bilde. Så om tempoet opprettholdes har jeg en serie klar om en par år.. Men iallefall takk for alle kommentarer. Jeg ønsker en riktig flott nyttårsaften til dere alle. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Åh, likte dette bildet godt! Menneske/natur er kanskje noe av det mest spennende jeg ser. Hadde vært artig om du hadde testet ut HDR i en slik situasjon. Lærer du deg teknikken trenger du slettes ikke Photoshop for å få det til! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Jo, HDR.. måtte blitt jukseHDR da fra denne ene fila. Det er nok en god idé å bruke HDR mer. Jeg har syslet litt i det små med det for en stund siden, men er allikevel ikke særlig inne i teknikken. Iallefall takk for kommentaren, det er alltid hyggelig med tilbakemeldinger. Og da spesielt når man ikke venter flere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå