P@rm@nn Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Hei, prøver å innstalere debian på min lilel leke pc. Den er en Cyrix 133Mz 16Mb edo ram 2,5Gb HD 4xCD rom Ikke-fungerende floppy. Lastet ned debian og md5 chekksummen var korekt. Brente den ut med nero, og alt så greit ut. Om jeg tok Chech media så stod den som bootbar. Så satt jeg CD rom som første boot, og den prøver å boote fra cd rom. Det står "Booting from ATAPI CD ROM", og jeg ser Cd rommen blinker. Problemet er at det tar så jevlig lang tid. Lot den prøve i sted, i ca en halv time før jeg startet pc en på nytt og lot den Boote fra cd igjenn. Nå har den stått i ca 45 Min og ikke komt videre. Jeg ser Cd rommen lyse. Spørsmålet er om det er vanlig at det tar så lang tid, windows oppstartscd ene pleier å være i gang mye raskere. Nå har jeg ikke innstalert fra cd på et så lite system før, men når jeg instalerte mandrake på en 266Mhz hadde den vært ferdig for lenge siden, og nå har jeg ikke komt til de første menyene en gang. Vet at det er kontakt for om jeg tar ut cd en så kommer det melding om at "loading failed", så det merker den. Så hvor lang tid bør jeg gi den? Mvh P@rm@nn Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Det er ikke normalt nei.... Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Nei det var det jeg tenkte. Prøvde denn i en anne pc og den funket ikke. Så jeg styrte litt å fik fikset disketstasjonen, så nå holder den på å konfigurere seg etter at den har lastet den pakkene fra nettet. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Bra. Er ikke alltid gamle BIOSer liker å boote fra CD. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 Bra. Er ikke alltid gamle BIOSer liker å boote fra CD. Var nok cd brenningen min som var dårlig. Den andre pc en jeg prøvde med var en med Abit Nf7-S 1,2 med siste BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå