petie Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Når blir det slutt på Netcom's monopol på å selge Iphone?? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Er ikke noe godt svar på spørsmålet ditt. Apple har ikke har lansert noe ny partner i Norge og de som eventuelt vet noe om forhandlinger vil nok ikke gå ut med innsideinformasjon på et åpent forum. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Du kan få kjøpt Iphone åpen, problemet er bare at den er helt usakelig dyr.. Du finner den på Amentio.no helt åpen.. Når flere nettsteder får den til salgs og andre operatører vet jeg ikke =/ Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Er jo litt genialt at Netcom har enerett på Iphone i Norge syntes jeg, selv om det var litt kjipt å betale drøyt 2k for å få den låst opp. Lenke til kommentar
petie Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Er jo litt genialt at Netcom har enerett på Iphone i Norge syntes jeg, selv om det var litt kjipt å betale drøyt 2k for å få den låst opp. Genialt for hvem? Netcom? Lenke til kommentar
havfal Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Er jo litt genialt at Netcom har enerett på Iphone i Norge syntes jeg, selv om det var litt kjipt å betale drøyt 2k for å få den låst opp. Genialt for hvem? Netcom? Tja, snakket med en kar i NetCom som sa at de ikke tjente penger på iPhone. Gjerne rett meg om dette ikke stemmer lengre. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Kjedelig for alle som vil ha den, men som ikke vil bytte til Netcom. Virker som om de fleste ikke vet at man lovlig kan låse den opp. strek: Trodde faktisk Netcom tjente en del på å ha enerett på iPhone. Sa han noe om hvorfor de ikke tjente noe på det? Endret 30. desember 2008 av Ari Gold Lenke til kommentar
Kaptein-Kaos Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 De fleste vet nok at man kan betale ca 3000 til Netcom for å bryte/låse opp. Det som mange ønsker er å kunne kjøpe subsidiert iPhone med andre en Netcom, f.eks. Telenor. Alså en iPhone til samme pris som de som velger å være Netcom kunder. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Kjedelig for alle som vil ha den, men som ikke vil bytte til Netcom. Virker som om de fleste ikke vet at man lovlig kan låse den opp. strek: Trodde faktisk Netcom tjente en del på å ha enerett på iPhone. Sa han noe om hvorfor de ikke tjente noe på det? Det er klart de tjener penger, men ikke mye i forhold til tilsvarende telefoner. Han ville ikke si så veldig mye om det, men hintet i retning dårlig serviceavtale med Apple, Apple skal ha en veldig stor del av kaka osv. Om dette er hundre prosent fakta vet jeg selvfølgelig ikke, men jeg stoler på han. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det er absolutt det motsatte av hva jeg har inntrykk av. Snakket senest med en på søndag som hadde veldig lyst på iPhone, men var ikke veldig interessert i å bryte med Netcom ulovlig. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det er absolutt det motsatte av hva jeg har inntrykk av. Snakket senest med en på søndag som hadde veldig lyst på iPhone, men var ikke veldig interessert i å bryte med Netcom ulovlig. Ulovlig? Mener du å bryte med Netcom lovlig? Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Ulovlig? Mener du å bryte med Netcom lovlig? Det at du betaler en avgift for å bryte med Netcom, (2100 eller hva det nå var) er jo lovlig. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det at du betaler en avgift for å bryte med Netcom, (2100 eller hva det nå var) er jo lovlig. Nettopp, du skrev som om det var ulovlig å bryte med Netcom i innlegget ditt over. Lenke til kommentar
wûst Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Når man kjøper en 'åpen' Iphone, vil det si at man kan putte sim-kortet man har fra før og betale med det abonnementet? f.eks jeg har YoungTalk, så hvis jeg kjøper en 'åpen' Iphone nå trenger jeg bare å putte inn sim-kortet jeg har nå så erstatter den bare miun tidligere mobil? Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Åja! Nei, mente det man gjorde med den "gamle" iPhonen, det var vel ulovlig? Kjøpe den fra statene og låse den opp her. Beklager for dårlig formulering Sattern: Ja Endret 30. desember 2008 av Ari Gold Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Apple er den eneste produsenten som blant annet krever egne kurs, og en bunke med "krav" til både forhandlerene og til Netcom. I tillegg så krever dem i mange land både andeler av data trafikk og tjenester som telefonen bringer til nettleverandøren. Videre så tviler jeg STERKT på at Netcom fikk i havn avtalen om å selge iPhone i Norge, uten å betale en GO del milioner for den.. Folk sier også at iPhone er så utrolig dyr, men samenlignet med andre "like" såkalte iPhone "killera". så er den både mye mere brukervenlig, mere responsiv, å briliant i sin egen måte på den måten den var ment på.. For å ikke snakke om langt billigere. Å for dere som fremdeles klager og syter over at man bare kan få den til Netcom, så trenger man ikke å være en rakket forsker, for å kjøpe den med binding på et nytt nr, å si den opp samme dag, for så å bruke den til en hvilken som helst annen ønsket operatør.. Alt helt 100% lovlig, å fremdeles under totalprisen på de fleste andre såkalte iPhone "killera". Å for dere som ikke klarer å gjøre som ovenfor, men heller vil kaste vek noen penger, å kjøpe en iPhone med en dyrere total pris, så fins altids private salgs sider som www.qxl.no, www.finn.no, www.hw.no +nettbutikken Amentio.no, hvor man kan kjøpe en dyrere og fult oppløst TLF. Å for dere som syns at iPhone ikke er allverdens tlf, så bra for dere, å spring å kjøpe en HTC diamond, HTC HD, Nokie 8600, Samsung Omnia, SE XP1 osv, isteden. Jeg personlig syns iPhone er en briliant TLF til det den er ment på, å en helt elendig tlf etter Norsk standard, til det den ikke er beregnet på. (Da den har store mangler på ting vi i Norge har for lengst tat for gitt, osv..) .:CynberMan:. Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Åja! Nei, mente det man gjorde med den "gamle" iPhonen, det var vel ulovlig? Kjøpe den fra statene og låse den opp her. Beklager for dårlig formulering Sattern: Ja Ulovlig? Nei.. I det noen kjøper en iPhone, så er det demmers eiendel, å dem kan akkurat gjøre hva dem i sine villeste fantasier ønsker, så lenge dem ikke bryter det landets regler, som dem finner seg i. I dette tilfellet, så er det fult lovlig å inportere privat elektrolik, og "låse" den opp.. Bruke den, kan bli noe problematisk, hvis den mangler CE godkjenning noe dem orginalt gjorde.. :/ Ps. Snakker du om garanti derimot, så bli det noe helt annet, da det da er amrikanske regler som gjelder, noe som ikke i NÆRHETEN engang kan samenlignes med Norske, å dermed så står apple da fritt til å frafalle ALL garanti, i det du har gjort noe med den, som APPLE karaktiserer som unormal bruk.. (Er den derimot kjøpt i norge, så vil du se at pipa får en helt annen tone, lel om du eventuelt har fjærnet div låser på den..) .:CyberMan:. Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Ulovlig? Nei.. I det noen kjøper en iPhone, så er det demmers eiendel, å dem kan akkurat gjøre hva dem i sine villeste fantasier ønsker, så lenge dem ikke bryter det landets regler, som dem finner seg i. ... så fremt man ikke bryter avtalevilkårene som man skriver under på og godtar når man kjøper telefonen. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 ... så fremt man ikke bryter avtalevilkårene som man skriver under på og godtar når man kjøper telefonen. Det er ikke ulovlig å ikke bry som om avtalevilkårene, det eneste man kan risikere er at man ikke får reparert produktet på garanti. Norsk reklamasjonsrett vil ikke falle bort bare fordi man har jailbreaket en iPhone, derimot kan Apple nekte å gi service etter sine garantivilkår. Lenke til kommentar
petie Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Noen som vet noe om bruddgebyret på en bedriftsavtale? Er 24 mnd binding på de På privat er det vel 12mnd........ så er det da dobbelt så høyt bruddgebyr og?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå