Gå til innhold

Latterlig parkerings bot..!


_Daniel_

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Var for ca en times tid nede ved en butikk her i Oslo, kan legge ut hva jeg skrev på klagen, så dere forstår tegninga..

 

"Hei.

 

Jeg var nylig for under en time siden nede på Rema 1000 på Hauketo i Oslo, hvor jeg benyttet meg av parkeringsplassen nede, da jeg gikk ut av bilen og bort til automaten så trykket jeg på knappen som skulle skrive ut billetten min, men det kom ingenting, og jeg prøvde flere ganger, men virket ut som om automaten hadde fryst.

Det kom en person til etter meg som også prøvde, og han fikk heller ikke billett da han prøvde, så sa jeg til han at vi får gå opp til parkeringsplassen hvor det også står en til automat (Oppe på parkeringsplassen over butikken) .

Dette var de to eneste automatene jeg så og viste om der.

Så gikk vi begge opp der og trakk en lapp og gikk ned igjen, da jeg da kom tilbake til bilen min, lå det allerede en gul kontrollavgift i frontruta.

Jeg så rundt meg og prøvde å finne parkerings vakta, men det var ingen vakt å se, så jeg ringte så fort som mulig til 22878940 som var nummeret for å klage på billetten, men da fikk jeg bare beskjed at alt ved klaging og hendvendelse må gå skriftelig via www.kontrollavgift.no.

 

Så nå håper jeg at jeg har gjort det rettet og kommet til riktig sted, fordi dette som har skjedd er latterlig.

 

Jeg fikk skrevet ut parkeringsbilletten min kl 13:13. Og på kontrollavgiften står det at tidsrommet var 13:07 - 13:10.

 

Jeg håper virkelig vi finner en løsning på dette, fordi jeg har kun gjort det rette ved at jeg gikk til neste parkeringsautomat for å få skrevet ut en billett, forså gå ned til bilen igjen for å legge den inn, men da lå allerede kontrollavgiften.

 

Jeg har parkeringsbilletten, så om det trengs ifra deres side til å si denne håper jeg å få høre et svar ifra dere om det. :-)

 

Mvh. X "

 

Jeg synes dette her er LATTERLIG!!!

 

Hva synes dere? :-S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns ikke det er latterlig, hvis det er det du lurer på.

 

Men jeg tror også at du kan få medhold... Ville kanskje sendt med billetten først som sist, da de sikkert kommer til å be deg sende den inn og bruke enda lengre tid på behandlingen av klagen

 

At du bruker ord som "latterlig" i en klage, syns jeg derimot er latterlig...

Endret av Tommy
Lenke til kommentar
Jeg syns ikke det er latterlig, hvis det er det du lurer på.

 

Men jeg tror også at du kan få medhold... Ville kanskje sendt med billetten først som sist, da de sikkert kommer til å be deg sende den inn og bruke enda lengre tid på behandlingen av klagen

 

At du bruker ord som "latterlig" i en klage, syns jeg derimot er latterlig...

 

Å beklager da mr. perfekt.

 

Men når man er fly forbanna og irritert over noe, så er det lett å komme med noe dumt... Leste det selv og burde kanskje tatt det bort, men sendt er sendt, og gjort er gjort.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor dere ikke ringte det nummer som som oftest er oppført på automaten? Hadde aldri gått fra den uten å prøve det. Dersom de ikke finner fel i maskinens logg er det ikke sikkert du får medhold.

 

Det tenkte jeg ikke på.. Jeg ringte nummeret som stod på boten, for det er jo de som har med det å gjøre..

 

Men en ting som gjorde meg forvirret, er det at når jeg hadde skrevet ut billetten min, så stod det utifra nummerne på automaten, at jeg fikk en billett ifra den automaten som frøys seg fast. Fordi på den billetten, så det er den "defekte" automaten som har skrevet ut en billett, men på en annen automat?? =S

 

Jeg forstår ikke dette, og det gjør jo saken min bare svakere, for da tror jo dem at jeg bare dikter opp hele historien ved at jeg aldri hadde problemer ved automaten..?? :-S

 

Vet ikke helt om jeg får medhold, ser dårlig ut tror jeg.. Men jeg synes det er latterlig å få en bot på 700;- når det er gratis å parkere der ved første omgang..!

Lenke til kommentar
Du bør få mehold her.

 

Var det flere som fikk bot?

 

Det vet jeg ikke, jeg så ingenting annet en den gule lappen i vinduet på bilen min..

 

Men det som er at jeg kan ha vært uheldig ved at vakta startet på "runden" sin ved min bil, fordi jeg stod "først" ved et enden av parkeringsplassen lissom..

 

Men, får krysse fingrene å håpe på det beste..

 

Som jeg skrev nettopp over her.. Synes det er latterlig med 700 kr i bot når man kan stå der gratis..

Skjønner ikke helt oppsettet med disse automatene når det allerede er gratis å stå der.. Og hvorfor er de så dumme å bruker ressursser på det istede for å heller være mer aktiv ved parkeringsplasser det er MYE mer trafikk?

Lenke til kommentar

Selv om jeg er ganske sikker på at du får medhold, syns jeg bruken av ordet latterlig ikke akkurat er helt passende. Parkeringsvakten gjorde jo bare jobben sin, hvordan skulle han eller hun vite at du hadde gått til en annen parkeringsautomat?

Lenke til kommentar

Jobben deres er å gi parkeringsbøter til parkeringssyndere.

En parkeringsvakt som gir en ufortjent bot, har gjort en feil.

En feil som idiotene i telesupport burde kunne rette opp med minimalt av anstrengelse fra parkererens side.

Å kreve at vedkommende kaster bort tiden sin på å forfatte et skriftlig brev, evt. et frimerke, bør resultere i klekkelig erstatning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...