zevres Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Eg har sitt på css filmer på sourceradio.com å der er det mye bra graffik, å alt kommer av x264 codec, så fikk eg takk i x264 å alt det der men så mangler eg någe video og lyd program eller någe sånt får å få det te å komprimere filene, någen som har x264 som vet ka så mangle? her er videoen eg har sitt på: http://www.infprod.com/index.php?site=tuto...;tutorialsID=19 har sett en annen og men denne er den som er lett å ikke så avansert versjon, å det skal virke. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Fjern alle mediespillere utenom wm11 og innstaler CCCP sin codec pakke og bruk Media Player Classic til å spille av filmer. Det burde fynke. Er ikke særlig fan av codecpakker, men denne er ganske grei. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 http://www.videolan.org/ trenger ingen codec til den. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Teac og morgan_kane: Eg trur de misforstår, trådstartar vil komprimere videoar med x264, ikkje sjå videoar med x264. zevres: Du treng desse: http://files.filefront.com/x264fileszip/;1...;/fileinfo.html Det var link dit like under videoen («Files to realize this tutorial»). I zip-fila finn du alt du treng: bat-fila du skal redigere i notisblokk (makemp4.bat) og ei mappe med dei programfilene som er nødvendige (x264.exe, faac.exe og mp4box.exe). Legg bat-fila og mappa med programfilene i ei eige mappe, og videoen og lydfila du skal konvertere i den same mappa. So er det berre å følgje det som vert sagt i videoen. Ein alternativ metode å komprimere video på: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor For conversion, I've used Virtualdub, which is a free download from http://virtualdub.org/. My choice of codec would be either XviD ( http://www.free-codecs.com/download/Koepi_XviD.htm ) or x264 ( http://www.free-codecs.com/download/DTS_x264_VfW.htm ). The latter will give a little better results I think, but it is much slower. I would also do what is called a two pass encoding, meaning that the program will go through the video twice, analyzing it the first time, to get better compression. This naturally takes more time. If you do not feel like waiting a lot, use XviD with a single pass encoding. You would probably have to use higher bitrates to get the same quality. The process for a two pass encoding with Virtualdub is as follows: 1) Open the video. 2) Check that Full processing mode is selected in the video-menu. 3) Go to Video --> Compression, and pick the codec of your choice from the list. Then click Configure. 4) Set the codec to First pass, and Bitrate (meaning you set the quality by bitrate, not by a scale of eg. 1-50). 5) With x264 you have to set a bitrate - I've found that 100 usually turns out good. With Xvid you do not need to set the bitrate for the first pass. Click OK and OK. 6) Choose File --> Save as AVI. Make sure you check the box for "Don't run this job now, [...]". Click Save. 7)Video --> Compression again, click configure. 8) This time, set the codec to Multipass - Nth pass (x264) or Second pass (XviD). For XviD you need to set the bitrate now. From my limited experience, XviD needs a little higher bitrate, so set it to 150-200. Click OK and OK. 9) File --> Save as AVI, check the same box. Save with the same filename to the same folder. (Normally you can just click OK, without changing anything.) 10) Choose File --> Job control. There should be two items in the list, with status Waiting. Hit Start, and wait for it to finish. If you want to recompress the audio as well, you need to select Full processing mode from the audio menu, and choose the compression in Audio --> Compression. By default, Vdub will leave the audio as it is. Teksten er kopiert frå eit innlegg eg skreiv på eit anna forum, eg har ikkje gadda å omsetje det. Bitraten er berekna på opptak av skrivebordet, du bør nok ha ei høgare bitrate for CS-filmar. I videoen du linka til vart 3400 brukt. Merk at du må ha installert ein VFW-versjon av x264, som det er linka til over, for å kunne bruke den i Virtualdub. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Rettelse: Alt du treng låg ikkje der, du treng òg AviSynth, som du kan laste ned her: http://downloads.sourceforge.net/avisynth2...mp;big_mirror=0 (direktelink til installasjonsfil) Lenke til kommentar
zevres Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 avisynth fikk eg tak i på samme tida å alt går som det skal nå men det er en siste ting helt på slutten når alt er ferdig så får eg denne meldinga: === Muxing Audio and Video === Cannot open destination file c:\x264\test.mp4: I/0 Error ======================== vet någen ka eg må gjør? Lenke til kommentar
zevres Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 ingen som vet ka eg må gjør? Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Last ned VLC fra www.videolan.org Installer og drag&drop fila på VLC ikonet på skrivebordet eller det startede programmet. Lenke til kommentar
zevres Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Det har eg innstalert men drag and drop ke då? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Å dra ei videofil til VLC-snarvegen vil berre opne videofila i VLC, ikkje konvertere noko, men du kan faktisk bruke VLC til å konvertere video òg (Media --> Convert/save). Har du prøvd den andre metoden eg skildra over? Lenke til kommentar
zevres Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 eg prøvde men forstår ikke, men det er bare det eine problemet eg har med den codecen får å få den te, så det er den eg vil ha ikke någen andre codec's Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Du kan bruke x264 i Virtualdub, forskjellen er lydkomprimeringa og kontainerformatet. Kva forstod du ikkje? Eg har prøvd litt med den metoden du brukt, men eg har ikkje fått den til å fungere, so eg kan dessverre ikkje hjelpe der. Lenke til kommentar
zevres Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Den med virtualdub kos gjør du den då? fordi eg har prøvd en sånnen type til virtualdub, men det blir sånne streker på filmen Lenke til kommentar
schtrongl Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Den med virtualdub kos gjør du den då? fordi eg har prøvd en sånnen type til virtualdub, men det blir sånne streker på filmen Strekene kommer vel av at du ikke har kjørt deinterlacing-filteret på de. Du finner det under Filters i VDub. Lenke til kommentar
zevres Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 eg finne ikke någe filters... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Video --> Filters --> Add. Lenke til kommentar
zevres Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 fant akuratt ut av det når du sa det, hadde bare glemt å adde enn film til så fikk det ikke opp Lenke til kommentar
zevres Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 ka skal eg velge får å få best mulig på filters? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Kva meiner du? Om du får striper liknande desse, legg til deinterlace-filteret, som nemnt over. Lenke til kommentar
zevres Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 dei er ikke fullt så skarpe som det der, men litt sånn som det der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå