Uderzo Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 http://www.bluecom.no/index.php?id=33312 /me har lyst på shdsl men den etableringen tror jeg kommer til å svi i lommeboka 5900,- Hvorfor er etableringen så sinnsykt dyr Lenke til kommentar
GubbaNoa Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Jeg har lurt litt på dette selv, men glemte å spørre da jeg pratet med dem på telefonen idag. Såvidt jeg vet har de jo hele tiden tilbudt SDSL til privatmakedet, men da med kr. 3300,- i installasjon. De har dessuten fjernet det alternativet jeg var mest interessert i på 1,5 mbit og heller kommet med 512 kbit til mye lavere pris. Akkurat som det frister å bytte ut 1024/256 med 512 kbit... Nå som Telenor er i ferd med å lansere SHDSL og påstår at de vil prise dette lavere enn Catch skjønner jeg ikke hvorfor installasjonsprisen plutselig doblet seg! Hvis ingen allerede har gjort det og kan forklare denne endringen skal jeg ringe dem å spørre om dette en dag. Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Nextgentel har jo levert shdsl lenge med 700 kroner i etablering. Det hadde kanskje vært noe å vurdere i stedet? (Så lenge de har bygd ut sentralen din selvfølgelig ) Lenke til kommentar
GubbaNoa Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Ja, for dem som betaler regningen selv er det jo ikke noe problem. Men når arbeidsgiver betaler og krever at den skal være fra BlueCom fordi det er det firmaet bruker og ser penest ut i regnskapet, da er det ikke så enkelt som du får det til å høres ut Er jo litt leit å betale for SHDSL hvis man får en brukbar ADSL linje gratis... Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Ja huff. Lurer på hva de tenkte på når de satte den prisen.... For 6000 kroner får man et helt år med brukbar adsl. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Ja, hvem vil ha SHDSL 512 når NextGentel tilbyr ADSL 2048/640 til ca. samme pris. Etableringsprisen på 5900,- er også altfor dyrt. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Aldri i verden om jeg betaler 6000 for å få SHDSL, da regner jeg med HEFTIG GOD service og gratis router med trådløst aksesspunkt pluss minimum 4 trådløse nettverkskort inkludert i prisen. Først da kunne det blitt interessant! Eller tilsvarende da... Seriøst, hvem betaler 6000 for å bare få SHDSL? Gah, like latterlig som 2048/256 linja. Men, noe som er interessant er at de skriver; » For hjemmebruk » 1-3 brukere » Videoavspilling » MP-3 nedlasting » Interaktive spill » Egen server » Mye utgående trafikk » Langt raskere internett Hva betyr denne egne serveren? Eller betyr dette liksom at vi nå får lov å sette opp servere? (Hurra?!) Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
durabit Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 NextGentel er enda "råere" i sin beskrivelse: SHDSL er spesielt interessant for brukere som har hjemmekontorer hvor dataforbindelsen bør være likeverdig uansett retning. SHDSL passer særlig godt hvis du skal bruke Internett-tjenester som egen web-server, epost-server eller andre servertjenester. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Haha, de sier jo nesten av du nå kan bli nabolagets ISP Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
chma Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Ja, hvem vil ha SHDSL 512 når NextGentel tilbyr ADSL 2048/640 til ca. samme pris. Etableringsprisen på 5900,- er også altfor dyrt. de som vil kjøre videokonferanse? Lenke til kommentar
chma Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 NextGentel er enda "råere" i sin beskrivelse:SHDSL er spesielt interessant for brukere som har hjemmekontorer hvor dataforbindelsen bør være likeverdig uansett retning. SHDSL passer særlig godt hvis du skal bruke Internett-tjenester som egen web-server, epost-server eller andre servertjenester. det beste er at du hos ngt er at man kan gjøre hva man vil....legge på 100brukere om man vil eller sette opp hvordan servere man vil. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 det beste er at du hos ngt er at man kan gjøre hva man vil....legge på 100brukere om man vil eller sette opp hvordan servere man vil. Så lenge det ikke er til kommersielt bruk så.... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Ja, hvem vil ha SHDSL 512 når NextGentel tilbyr ADSL 2048/640 til ca. samme pris. Etableringsprisen på 5900,- er også altfor dyrt. de som vil kjøre videokonferanse? Så absolutt! (sjekk avatar) DrErling Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Men, noe som er interessant er at de skriver; » For hjemmebruk » 1-3 brukere » Videoavspilling » MP-3 nedlasting!! » Interaktive spill » Egen server » Mye utgående trafikk » Langt raskere internett eh....ehehm...ja.trodde ikke man reklamerte for slikt men. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Men, noe som er interessant er at de skriver; » For hjemmebruk » 1-3 brukere » Videoavspilling » MP-3 nedlasting!! » Interaktive spill » Egen server » Mye utgående trafikk » Langt raskere internett eh....ehehm...ja.trodde ikke man reklamerte for slikt men. Ja, veldig sær produktbeskrivelse... Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
chma Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 det beste er at du hos ngt er at man kan gjøre hva man vil....legge på 100brukere om man vil eller sette opp hvordan servere man vil. Så lenge det ikke er til kommersielt bruk så.... ooops, det glemte jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå