Gå til innhold

Sikkerhet i Windows 7 - hva fungerer?

Anbefalte innlegg

Jeg kjører for tiden Windows 7 beta 1, og tenkte at det kunne være greit å ha en tråd for å utveksle erfaringer i forhold til sikkerhet og SW til dette. Selv om Win7 er rimelig likt Vista, og de fleste Vista-programmer og -drivere også skal være støttet i Win7, så kan det likevel forekomme kompatibilitetsproblemer. Jeg kan forsøke å holde førsteinnlegget oppdatert etter hvert som flere rapporterer om programmer som fungerer/ikke fungerer. Selv bruker jeg for øyeblikket avast! + Windows Defender + Windows-brannmuren.

Følgende programmer er bekreftet å fungere:

- Avast 4 (gratisutgaven) - (sjekket med build 6956 og 7000)

- MBAM - (sjekket med build 7000)

Disse er ikke direkte relatert til sikkerhet, men er nyttig og vedlikeholdsrelatert (ser at en del som poster i denne delen av forumet sliter generelt med trege maskiner, uten at det nødvendigvis er malware-relatert):

- CCleaner - (sjekket med build 7000)

- Auslogics disk defrag - (sjekket med build 6956 og 7000)

- TuneUp Utilities 2009 (sjekket med build 7000)

Følgende programmer fungerer ikke:

- Norton AntiVirus - (SW-versjon/W7-build?)

- PerfectDisk - (SW-versjon/W7-build?)

Fungerer f.eks. ComboFix?

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PerfectDisk fungerer ikke, vil hvert fall ikke la seg installere, har samme fenomenet med Norton AntiVirus!

Ellers så har jeg noen andre programmer også som ikke har noe med sikkerhet å gjøre;

K-Lite Codec Pack gir en feilmeldinger under installasjon, men ser ut til å funke fint for det.

Daemon Tools ser heller ikke ut til å ville installere seg, samtidig så vil ikke Creative X-Fi programvaren lengre knytte seg til mitt SumpremeFX X-Fi lydkort, ergo så mister jeg alt som har med Creative Alchemy, EAX, CMSS osv..

Lenke til kommentar

RamGuy: Oppdaterte førsteinnlegget, men tok ikke med codec-pakker, Daemon Tools m.m. Det passer bedre i en annen tråd. Hvilken build testet du PerfectDisc/Norton med?

-smash-: Jeg har ikke testet det, nei, liker ikke avira sin popup ved hver oppdatering. (Jeg er klar over at den er mulig å fjerne, men slipper å rote med slikt når jeg bruker avast). Hvis jeg husker det kan jeg teste avira neste gang jeg formaterer for å installere ny build.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...