Bandidos-Pelle Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Heisann! Landet på Banak flyplass (lakselv) den 27. og Wideroe greide tydeligvis ikke å få med seg bagasjen min fra Tromsø, noe jeg begynner å bli litt småbekymret over akkurat nå. Jeg har ikke noe navnetag eller noe på den, men den hadde selvsagt taggen som viser hvilket fly den skulle på, jeg hadde også bagasjekvittering og sendte ut en etterlysning så snart jeg landet og oppdaget at bagasjen ikke kom. Problemet er at det er en del viktige ting i bagasjen min som ikke KAN miste, snakker om personlig viktige ting som er uvurdelig for meg, derfor lurer jeg på om det er god grunn til bekymring når bagasjen fortsatt ikke har dukket opp, ringte i dag tidlig og de sa de hadde sett snurten av den enda, men at det kom flere fly i dag og at den kanskje kom da. Hvilke krav har man som reisende hvis flyselskap mister bagasje, hvordan skal jeg kunne bevise hva jeg hadde i bagasjen (mtp. på erstatning) og noen som har noen tips eller erfaringer? I baggen har jeg bla. en harddisk med dokumenter osv. som har tatt meg hundrevis av timer å gjøre, og en del videoting som jeg ikke har backup på (pga. størrelsen) og som jeg aldri vil få tilbake. Anyone? Lenke til kommentar
otis Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Kanskje dette kan hjelpe? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Vil bare nevne at Worldtracer - som er et internasjonalt sporingssystem for mistet baggasje som alle flyselskaper bruker (driftet av SITA) har ligget nede halve julen, og fortsatt ikke er helt seg selv såvidt jeg har forstått. Uten worldtracer mangler masse informasjon når du mister bagen din, og det gjør nok at oppsporingen kan ta lenger tid enn vanlig. Derfor ville jeg ikke bekymret meg så mye for at den er tapt for alltid. Etter fire dager er det fortsatt ingen grunn til panikk. Om en uke til, antagelig litt mer grunn. Fra min tid i Widerøe kan jeg berolige med at Widerøe sjeldent mister baggasje for godt! (Nå fløy du vel SAS til Tromsø, men likevel). Håper dette beroliget deg litt - det er altså litt ekstraordinære omstendingheter rundt dette med mistet baggasje WORLDWIDE denne julen... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 EDIT: Og desverre, harddisker f.eks. vil slik regelverket tolkes av jurister, kun erstattes med verdien av selve harddisken... Innhold på sånt erstattes ikke, om du ikke har en utrolig reiseforsikring. Litt trist ending note muligens... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Baggasjen har forhåpentligvis kommet frem nå?? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Og hvis den ikke er kommet, ikke gi helt opp. Vi mistet en bag på vei hjem fra Amsterdam høsten 07, og etter cirkus tre måneder fant de den og fikk den sendt til oss. Vi fikk naturligvis erstatning av SAS etter nokså kort tid, og pga tid og innhold (briller, jakker og litt andre småtterier) fikk vi beholde summen vi fikk refundert - i tillegg, naturligvis, til innholdet når vi fikk bagasjen tilbake. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Der har du grunnen til at håndbagasje er tillatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå