Gå til innhold

Ta vare på eske til ny tv?

nomore

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte meg tidligere denne måneden en ny LCD tv i fra Elkjøp(i butikk). Esken den kom i tar stor plass og eg ønsker å kvitte meg med denne så snart som mulig(kommer nok til å beholde den i ca en måned til i tilfelle).

Dersom TV'n må på service etter at eg kaster esken, vil butikken/verkstedet sende meg eske for transport? Er de pliktige til dette eller er det ansett som vanlig god service?

Siden den er kjøpt i butikk kan eg jo bare henvende meg her for å levere til service. Eske er vel ikke påkrevd da og butikken må selv sørge for å transportere den trygt videre? Nærmeste Elkjøp utsalg er ca 7 minutt herifra.

Takker for svar og tips om hva som er vanlig praksis :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt av emballasje (ihvertfall så gedigent som en tv) går konsekvent i søpla her. Eneste formålet med slik emballasje er å beskytte mot transportskader fra produsent til kunde, da varene fort kan få litt "juling" på reisen, spesielt de som sendes med kontainer.

Men nei, forhandler kan ikke kreve at du tar vare på emballasjen med mindre du skal heve på DOA da selvfølgelig. (Eller benytte deg av en eller annen garanti som 30 dagers returrett.

Lenke til kommentar

Avhengig av hvor stor TV'n er har veldig mange hjemmeservice. På flatskjermer er det fra 37" og oppover. Klarer ikke reperatøren å fikse TV'n hos deg kan dem også ta den med seg til verksted. Ring evt elkjøp på 81532000 for å avtale hjemmeservice.

Du kan også som du nevner bare ta med deg TV'n til nærmeste elkjøp og dem transporterer den videre. Ofte, hvis det ikke er esker tilgjengelig, blir TV'n pakket inn i bobleplast som beskyttelse.

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

Eg tar som regel vare på all embalasje i en periode(som av og til blir lang pga latskap) etter innkjøp i tilfelle. Dersom noe er fabrikkfeil med et produkt eller det ikke fungerer som avtalt så viser dette seg som oftest relativt kort tid etter innkjøp(er min erfaring). Og som du nevner med ekstra returretter og angrefrist så må man jo ha det.

Så kommer jo de tilfellene hvor ting skjer lenge etter innkjøp. Og det var her eg er usikker på krav til embalasje osv.

Men denne esken var ganske enkelt for stor for boden. Så da kaster eg den etter 40 dager :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...