Knopfix Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Hei Skal sette inn en hardisk i Popcorn Hour. Siden den står i stuen bør den støye lite. Hva bør jeg velge av WD, Segate og Samsung ? Endret 29. desember 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
Teac Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg har vært veldig fornøyd med mine Samsung Spinpoint. I tilegg er de veldig billige per gb. Eksempel. Kan være lurt og motta netshop sine nyhetsbrev, de har ofte veldig billige harddisker på ukestilbud ;-) Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 WD Greenpower hardiskene er vel de mest stillegående på markedet, samtidig som de er de som er mest energi-effektive. Dette går utover ytelsen, men til bruk i en Popcorn hour bør jo det ha lite å si...Ellers støtter jeg posten over. Samsung lager gode hardisker Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 WD Greenpower hardiskene er vel de mest stillegående på markedet, samtidig som de er de som er mest energi-effektive. Dette går utover ytelsen, men til bruk i en Popcorn hour bør jo det ha lite å si...Ellers støtter jeg posten over. Samsung lager gode hardisker Green power høres bra ut. Må sjekke om disse diskene er kompitabel med Popcorn Hour. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Green power høres bra ut.Må sjekke om disse diskene er kompitabel med Popcorn Hour. .................................. Hvis popcorn hour har 3,5" SATA, så er de kompatible. Det finner du ut ved å kikke fort i spesifikasjonene til popcorn hour. WD greenpower gir litt lavere ytelse ja, men det er ikke så mye lavere enn de andre selv om strømsparingen er bra. Og er enig med de over, ytelse har lite å si i en popcorn hour. Kvalitetsmessig og holdbarhet skal den være på samme nivå som samsung. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Green power høres bra ut.Må sjekke om disse diskene er kompitabel med Popcorn Hour. .................................. Hvis popcorn hour har 3,5" SATA, så er de kompatible. Det finner du ut ved å kikke fort i spesifikasjonene til popcorn hour. WD greenpower gir litt lavere ytelse ja, men det er ikke så mye lavere enn de andre selv om strømsparingen er bra. Og er enig med de over, ytelse har lite å si i en popcorn hour. Kvalitetsmessig og holdbarhet skal den være på samme nivå som samsung. Sammen med Popcorn Hour fulgte det med en link med liste over kompatible disker. Hvor sær denne listen er vet jeg ikke, sjekker det når jeg kommer hjem fra jobb. Prinsippet er vel likt uansett når det gjelder Sata disker, så det bør vel ikke by på noe problem. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Sammen med Popcorn Hour fulgte det med en link med liste over kompatible disker.Hvor sær denne listen er vet jeg ikke, sjekker det når jeg kommer hjem fra jobb. Prinsippet er vel likt uansett når det gjelder Sata disker, så det bør vel ikke by på noe problem. Jeg er 99% sikker på at du kan se bort fra den listen. Det viktigste er du har riktig grensesnitt, SATA her sier du, og at harddisken har en størrelse som passer inn i maskinen (2,5" eller 3,5"). Det kan godt hende at de bare legger ved den listen for at _noobs_ ikke skal bli fortvilet av masse uttrykk, men være trygge på at bestemte modeller vil passe i maskinen. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg syns Samsung er mest stille allround men bråker under load og WD er litt mer bråkete en Samsung når den ikke jobber kraftig men holder dette støynivået på samme level når det kommer til load. Segate er bare å styre unna bårligkvalitet ikke noe spesielt lav lyd uten load og en irriterende lyd under load.. Min Segate HDD gikk i stykker etter 2 uker!! Og den nye er ikke helt 100% den heller.. Samsung og WD er jeg liek fornøyd med begge to Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Western Digital Caviar Green 1 TB Pass på å få WD10EADS versjonen! Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Western Digital Caviar Green 1 TB Pass på å få WD10EADS versjonen! Takk for alle innspill Hva betyr WD10EADS ? greenpower ? Fungerer Green power versjonen slik at den spinner mindre enn 7200 RPM ved liten data overføring og på den måten støyer mindre ? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 WD10EADS er et produktnummeret til den nye versjonen av disken, som skal være bedre enn den gamle. TEST Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 WD10EADS er et produktnummeret til den nye versjonen av disken, som skal være bedre enn den gamle. TEST Fint, da er det bare bestillingen som gjenstår Lenke til kommentar
funkiee Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 ikke lønnsomt med hdd i popcorn hour. den blir syk varm siden det ikke er vifter i den. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) ikke lønnsomt med hdd i popcorn hour. den blir syk varm siden det ikke er vifter i den. Har du den selv med hardisk ? Merkelig at den har muligheten for å sette inn hardisk hvis det skulle være skadelig. Edit: At disken får kortere levetid enn med kjøling kan jeg leve med hvis det er det du tenker på. Endret 30. desember 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
funkiee Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 jeg prøvde med en disk på typ 250 men det blei for varmt. såpass varmt at det var vondt å ta hånda på ph Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 jeg prøvde med en disk på typ 250 men det blei for varmt. såpass varmt at det var vondt å ta hånda på ph Hvor mye brukte du disken ? Brukte du den innebygde torrentklienten i PH ? Lenke til kommentar
funkiee Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 nei til å se film ifra. ville heller ha brukt en xtern hdd for å sleppe unna den varmen Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Segate er bare å styre unna bårligkvalitet ikke noe spesielt lav lyd uten load og en irriterende lyd under load.. Min Segate HDD gikk i stykker etter 2 uker!! Så når din disk røk etter 2 uker, så er dermed Seagate et dårlig merke? jeg har hatt 6 Seagate Disker, har 3 stk per dags dato + en Samsung systemdisk (har også brukt Seagate som systemdisker i flere år, stille og raske), og jeg kan trygt anbefale Seagate. har aldrig hatt problemer med Seagate, har derimot hatt 2 Stk Western Digital og en Samsung disk som tok kvelden etter et par års bruk. Endret 30. desember 2008 av Simkin Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Segate er bare å styre unna bårligkvalitet ikke noe spesielt lav lyd uten load og en irriterende lyd under load.. Min Segate HDD gikk i stykker etter 2 uker!! Så når din disk røk etter 2 uker, så er dermed Seagate et dårlig merke? jeg har hatt 6 Seagate Disker, har 3 stk per dags dato + en Samsung systemdisk (har også brukt Seagate som systemdisker i flere år, stille og raske), og jeg kan trygt anbefale Seagate. har aldrig hatt problemer med Seagate, har derimot hatt 2 Stk Western Digital og en Samsung disk som tok kvelden etter et par års bruk. Jeg fikk en Seagate rundt 97 og den lever ennå. Lenke til kommentar
Fleksnes Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Jeg fikk en Seagate rundt 97 og den lever ennå. Antakeligvis fordi du har en HD fra før de kjøpte opp Maxtor Btw: Seagate 7200.11 falling down! Ser ut som Seagate har seriøse problemer (Seagate eq IBM...) Endret 1. januar 2009 av Fleksnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå