Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]For godt til å være sant? Ang. Citroen C5 1.8

fubar84

Anbefalte innlegg

Renault Laguna er jo kjent for å være blant de bilene med flest feil, sikkert tøft å høre om du kjører det selv, eller er Ranult elsker, men slik er det

står valget mellom japansk og fransk, styr unna fransk og velg japansk

Tøft og tøft. Jeg tar det ikke personlig at bilen min er kjent for å ha mye feil, i motsetning til mange andre på diverse bilfora som blir helt rabiate bare de får litt kritikk for bilen sin.

Jeg er selvsagt klar over at Renault stort sett abonnerer på sisteplasser i alle slike bruktbilstatistikker. Men når det er sagt har vi faktisk ikke hatt noen problemer med hverken Megane ll eller Laguna ll de siste to årene og til sammen 120 000 km. For alt jeg vet har vi bare vært heldige, men personlig kjenner jeg Renault som en driftssikker og pålitelig bil.

Japansk er sannsynligvis et enda tryggere valg hva gjelder pålitelighet. Men finn en japansk stasjonsvogn med 160 hester, to-sone klima, xenonlys, skinnseter, antispinn, ESP og 5 stjerner i NCAP. Med rundt 100 000 km eller mindre på telleren, og til maks 130 000 kroner.

Det er det dårlige ryktet, med tilhørende høyt verditap som gjør at nettopp franske bruktbiler ofte gir veldig mye for pengene.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er selvsagt klar over at Renault stort sett abonnerer på sisteplasser i alle slike bruktbilstatistikker. Men når det er sagt har vi faktisk ikke hatt noen problemer med hverken Megane ll eller Laguna ll de siste to årene og til sammen 120 000 km. For alt jeg vet har vi bare vært heldige, men personlig kjenner jeg Renault som en driftssikker og pålitelig bil.

Henger meg på denne. Jeg kjører også Renault ('04 Kangoo 1.6 4wd), og noen i familien har og har hatt Renault ('03 Kangoo 1.9d og '98 Laguna 1.6), og ingen av oss har opplevd noen problemer. Kangooen min har passert 170k km nå, og var tidligere i livet en leasingbil, allikevel er alt i orden og det finnes ingen ulyder, motoren verker tikker eller bruker olje.

Det jeg syns er tøft er å kjøre forbi X5'er og liknende dyre firehjulstrekkere som ikke kommer fram i snøen, eller dyre Mercedeser som har kjørt seg fast i den lille løssnøen på parkeingsplassen. :D

Som sagt får man ofte mye bil for pengene ved å velge fransk. Uheldig kan man være samme hvilket merke man kjører.

Lenke til kommentar
generelt hadde jeg styrt unna fransk, og en jeg jobber med har jobbet på volvo/renault i, tja 25år. og hver gang renault blir nevt sier han bare huff.. det forklarer det meste.

Der har du vel ett av Renault sine problemer i Norge, de har i mange tilfeller blitt solgt og servicert av forhandlere som ikke har hatt noen interesse av og gjøre noen god jobb. De var Volvo-mennesker og Volvo presset på dem Renault for og ha småbiler og selge på 80 tallet. Det er vel grunnen til at Renault-eierne i mange tilfeller er svært missfornøyd med salg og oppfølging. Jeg har kjøpt mine hos Bilia på Gjøvik og servicen har hvert helt førsteklasses, så jeg har intet og klage på.

Lenke til kommentar
Her --> http://bildr.no/view/315981 er lista over feil/anmerkninger.

Snakka med bilselger, og de kan ta på seg reparasjonsutgiftene. Men et spørsmål til flinkisene her: Er dette feil som fort kan dukke opp igjen (mao nye rep. kostnader om en liten stund)?

Det meste av det, ihvertfall det som gjelder bremser og hjullager, er vel slitasje, og vil vel før eller seinere dukke opp igjen, men det gjelder vel for alle biler :) ...men det vil nok ta litt tid før akkurat dette dukker opp igjen.

Pantera

Lenke til kommentar
Her --> http://bildr.no/view/315981 er lista over feil/anmerkninger.

Snakka med bilselger, og de kan ta på seg reparasjonsutgiftene. Men et spørsmål til flinkisene her: Er dette feil som fort kan dukke opp igjen (mao nye rep. kostnader om en liten stund)?

Det meste av det, ihvertfall det som gjelder bremser og hjullager, er vel slitasje, og vil vel før eller seinere dukke opp igjen, men det gjelder vel for alle biler :) ...men det vil nok ta litt tid før akkurat dette dukker opp igjen.

Pantera

Før eller seinere er greit, sånn er det å ha bil :) Men kjedelig hvis bilen skulle ha noen "kroniske" problem.

Så lenge selger ordner opp i dette før jeg kjøper, så tror jeg jeg slår til. Forøvrig var siste service i 06 ved 86000km, så noe småplukk måtte det vel være.

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...