Gå til innhold

Hvilket hovedkort til rundt tusenlappen anbefaler dere?

bjørn roger

Anbefalte innlegg

Edit 08.01.09. SHG danmark tar inn kortet. Det var bra.

Hei.

Har hatt ett Asus P5K Premium Wifi AP liggende i hele sommer som erstatning for et tidligere defekt kort.

Skulle oppdatere maskinen til sønne min med dette nå.

Kjøpte en E8400.

Hovedkortet henger seg etter USB initialising. Står trykk F8 og ett annet valg som jeg ikke husker. Men nå er kortet helt dødt. Ingenting virker. Har prøvd både PS2 og usb tastatur. To forskjellige OCZ brikker, to forskjellige Cruciel brikker. Resat Cmos X antall ganger. Tatt ut batteriet. Prøvd med bare en brikke i ale spor.

Pcen kommer med ett pip så henger den seg på bios. Får heller ikke flashet. Psu er OCZ 500W

Dette var et erstatningskort fra SHG i norge som nå er konk. Vet ikke om SHG dk vil ta ansvar for dette men tviler.

Så hvilket annet kort anbefaler dere til ca tusenlappen?

Er P45 et beddre valg? Bør være mange sata koblinger da han har mange disker. Ønsker et kort som fungerer uten feil.

På fohånd takk.

mvh bjørn roger

Endret av bjørn roger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste kort skal fungere uten feil. Produsenter som har store markedsandeler er også ganske trygge. Jeg ville holdt meg unna nvidia chipset da jeg og mange venner har hatt utallige problemer. P45 er et godt valg. Les litt reviews på forskjellige, men jeg venter på et Gigabyte EP45-UD3R som skal være bra. Tror du har vært uheldig med kortet da asus stort sett produserer gode kort, men asus liker ikke ocz ram...

Har du prøvd kun én rambrikke, én harddisk, cpu, gpu? Reset cmos og prøvd å boote.

Lenke til kommentar

Har prøvd med en og en brikke på alle plasser, en hardisk, ingen harddisk, ingen ram - får da feilmelding så kortet starter forsåvidt men henger i post. Helt strippa oppsett.

Skal pøve det i min maskin senere i uken. Annen gpu, cpu og psu.

Hadde et Nvidia 650 fra Asus som ikke virket og fikk dette fra asus som heller ikke virker så nå tviler jeg litt. Kjøpte selv ett Abit ip 35 pro mens jeg ventet på dette. Støtt som et fjell selv med fire rambrikker.

Har ikke hørt noe fra SHG enda så må vel kjøpe et nytt selv tror jeg.

Har hørt flere som er fornøyd med gigabyte, har selv ingen erfaring med de.

Er P45 veien å gå nå for et rimelig og greit kort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...