Agrostar Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Merka laurdag at det var ei slags svidd elektronikklukt på rommet, tenkte ikkje meir over det for det har vore før og da har det forsvunne. Kom heimigjen ifra tur igår, da var alt mørkt og sikringen hadde gått. Den slo ut med eingong kvar gong eg prøvde å koble den inn. Drog ut kabelen til datan og da funka det fint. Tok så å bles med trykkluft på alt i datan for å få vekk støv, var eindel. Med eingong eg trykkjer på knappen bak på psu, så gjekk sikringen 2-3 gonger. Men så skjer ingenting. Kan slå den på med knappen bak og sikringen går ikkje, den jumpstartar heller ikkje. Utifra det vetle du får høyre her, kan noko meir enn berre psu ha råke? Tenker på at det kanskje har oppstått spenningstoppar eller anna som hardware ikkje har godt av. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Det kan ha skjedd ja, men det burde ikke gjøre det. PSU har innebygget vern mot det, men du kan fremdeles ha vært uheldig. Du må nesten bare få tak i en ny PSU og teste. Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Hadde faktisk ein litt svakare psu liggande så eg prøvde med den og alt funka fint! Opna opp den gamle og det virkar som om eine ringkjernetrafoen har brennt noko. Einaste som ikkje tålte det her var den eksterne hdd som aktivitetslyset ikkje lenger funkar og den vil no ha meg til å installere ein drivar. Hugsar ikkje heilt kva det var, men etter eit søk på google så virkar det som at kabinettet ikkje har tålt å miste straumen. Disken skal visst vere fin, håpar eg... Lenke til kommentar
umarex Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Hm, det kan hende at en 4-pin ifra PSU'n har kommet i kontagt i kabinettet, siden du sier at kabinetet tålte ikke dette? Eller det kan også hende at det er støvet som er årsaken, det kan også være brann inne i PSUen.. Men mest sansynelig er det støvet som fucka til alt for deg, eller at den ikke har tålt overbelastningen du ga den, om det er en 230W PSU med GeForce GTX 280 640M 1GB så kan det gå til helvete, men om du har hatt en 1000W så hadde det ikke vært overbelastning som var problemet. men jeg tror at det var støvet, også kan støv være ansvalig for varme, fucke opp vifter ogsånn.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå