kloningen Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Poster denne igjen, eller ihvertfall en lignende en fra en jeg postet for en stund siden. (Hvor kritikken jeg fikk sa jeg burde endre litt på størrelse osv) Bildet er tatt med et Canon EOS 400D med et objektiv jeg ikke husker målet på. Hvis du lurte, så er bildet tatt i Danmark -> Løkken. All kritikk er god kritikk! Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Ved første øyekast må jeg si jeg liker bildet. Likte spesielt solen. Eneste jeg kommer på er at det virker litt i overkant uklart når jeg viser det i 100%. Hva har du gjort med bildet i forhold til originalen? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Er nok enig der ja, ser dårlig ut i 100%. Det eneste jeg har gjort er å legge på en simpel effekt i Lightroom 2. Lagret ikke som RAW når jeg tok bildet, mulig det har noe med det å gjøre. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Nå leste ikke jeg kritikken av det opprinnelige bildet, men med størrelse mente de vel størrelse på selve filen? Du burde begrense deg til 1280 piksler på lengste side. Ellers synes jeg det var et flott bilde. Fine farger med tøffe siluetter av paraglider og "skyline". Hvis jeg skal pirke på noe måtte det være at det kanskje blir litt mye svart i bunn. Dessuten hadde det blitt enda bedre dersom du hadde fått paraglideren til å være på vei inn i bildet istedenfor å være på vei ut av det, om du skjønner hva jeg mener. Ikke bry deg om hvordan det ser ut i 100 % - det er helt uinteressant. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg tror bildet ville sett mye bedre ut om du nedskalerte. Selv liker jeg den enkle grafiske framstillingen her. Hvis jeg ville gjort noen forandringer her ville de blitt betydelige, og ikke bare enkle justeringer. Bildet blir litt for bredt for meg, så en crop hadde gjort seg. Dog klarer jeg ikke å bestemme meg for hvilken side jeg ville croppet bort for jeg liker spillet til skyene. Det hadde nok endt opp med høyre siden pga av pipene hører hjemme der de er. Jeg ville lagt skyene på et eget layer slik at jeg kunne skalert og tilpasset dem til den nye crop'en. Hvis dette ble for avansert bilderedigering beklager jeg unødig kritikk/tips. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Crop! det var ordet. Forrige kritikk av dette bildet var det ikke croppet til en mer "wide" oppløsning. Ellers skjønte jeg bare litt av det du skrev, Carny Men takk for kritikker Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Bruker du Photoshop, eller kun Lightroom, SLi? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Begge deler. Men kan ikke akuratt kalle meg god. Kan vel basic'sene? Endret 29. desember 2008 av SLi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå