Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama mi prøvde å ta selvmord!

Gjest UROLIG

Anbefalte innlegg

Vist ikke du kan komme til henne, kan du jo prøve og få henne til og komme til deg.. Kanskje hun har bil?

Eller så vil jeg jo tro at noen du kjenner har en bil du kan låne, er jo tross alt snakk om livet til damen din..

Jeg tror at det og ha en kjæresten sin ved sin side vil hjelpe mye mer enn telefon eller msn..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vist ikke du kan komme til henne, kan du jo prøve og få henne til og komme til deg.. Kanskje hun har bil?

Eller så vil jeg jo tro at noen du kjenner har en bil du kan låne, er jo tross alt snakk om livet til damen din..

Jeg tror at det og ha en kjæresten sin ved sin side vil hjelpe mye mer enn telefon eller msn..

Du overså at det var 90 mil.

Lenke til kommentar

Du overså at det var 90 mil.

Hehe, nei jeg så det.. tenkte ikke så mye over hvor langt det faktisk er.. Men 7-8 mil tar vell circa 1 time og kjøre.. Så det tar jo litt tid.. Men vist han er seriøst redd for at hun vil ta selvmord, så hadde jeg kjørt til nærmeste flyplass eller tatt bilen hele veien med engang..

Veldig vanskelig situasjon og jeg har ikke noe særlig gode svar, men ville fortalt henne om og om igjen hvor mye hun betyr for deg og hvor glad du er i henne..

Har dessverre ikke noe bedre tips..

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Idag, satt dama mi med en samekniv over håndleddet, på webcam. Hun skulle ta livet av seg :cry:

Men jeg greide etterhvert å få henne til å legge fra seg kniven...Hun har det ikke så bra, med diverse ting.

Grunnen til dette, var at noen ukjente som forårsaken hennes venninnes død, ringte til henne og sa masse ting som ikke var snillt sagt, for å si det sånn.

Hadde jeg ikke sett hennes forsøk med kniven, så hadde hun antageligvis kuttet over hovedpulsåra :cry:

Jeg har snakket masse med henne på MSN etter at dette skjedde tidligere i kveld. Hun har nå lovet meg at det aldri ska gjenta seg. Men jeg er kjemeurolig for henne :cry:

Hva skal jeg gjøre???

Jeg greier ikke å miste henne!! :cry::cry::cry:

Psykolog, hennes venner, hennes foreldre (om det er oppegående og ikke overhysteriske foreldre) og lignende persone tar du kontakt med. Fortell hvor alvorlig ting er, uten å gå i detalj. snakk med dama om dette først. Forklar henne at det ikke er noen annen vei utenom.

Uansett... Dette er _mest_sannsynlig_ et rop om hjelp og et behovfor oppmerksomhet. Historien i seg selv virker _vel_drøy_ for å si det mildt. Slike historier hører bare hjemme hos politiet.

Mye frem og tilbake her, men you get my drift?

Lenke til kommentar
Hehe, nei jeg så det.. tenkte ikke så mye over hvor langt det faktisk er.. Men 7-8 mil tar vell circa 1 time og kjøre.. Så det tar jo litt tid.. Men vist han er seriøst redd for at hun vil ta selvmord, så hadde jeg kjørt til nærmeste flyplass eller tatt bilen hele veien med engang..

Litt OT, men du bør reise mer rundt i Norge ;) Bergen Stavanger er 17 mil, tar deg fire og en halv time om du er heldig med ferger. Andre steer i vinternorge tar 8 mil glatt over to timer i en brukenes bil...

men ellers, så ja. Om det er en _reel_ trussel så er det mulighetene en skal se etter, ikke begrensingene.

Lenke til kommentar
Spør du meg, så setter du deg i en taxi i ei helvettes fart !

Drit i hvor langt det er, drit i hvor mye det koster.. er som flere har nevnt, tross alt snakk om livet til dama di..

Er nok ikke det, og han skal heller ikke sette seg i noen taxi. Han skal prate med henne, være der for henne og fortelle hvor mye hun betyr for han.

Ikke minst skal han få henne til å prate med en fagperson. Hun trenger utvilsomt hjelp.

Lenke til kommentar
Hvordan folk finner kjærester 90mil unna men klarer samtidig ikke å besøke dem når de trenger dem er dumt. Men hadde jeg vært trådstarter, så hadde jeg bare ringt foreldre eller noen som var i nærheten og bedt dem se på saken. Eventuelt politiet.

Da tror jeg også at han kan si adjø til jenta, men mulig det er et lite tap i den store sammenhengen.

Lenke til kommentar
Gjest TRÅDSTARTER
Rart at man tør å involvere seg med slike mennesker, hvis hun da ikke har blitt sånn etter at dere ble sammen. Da må du faen meg være sterk.

Er det utelukkende et internettforhold og dere har egentlig ikke møttes før? :p

Internettforhold? Vi har da møttes ganske ofte det siste året. Skal være hos henne 5 dager, fra den 31 Desember.

Skal snakke med henne om dette da.

Lenke til kommentar
Utan å være ekspert, kan dette sjå ut som eit rop om hjelp. Ein visar det ikkje over webkamera når ein har tenkt å ta livet av seg sjølve. (Som regel).

Men som tidelegare nemnt, ta kontak med distriktspsykiatrisk senter nærast ho.

er helt enig medballus.

jeg hadde også ringt foreldrene hennes.

med å gjøre det er det mulig du mister henne som kjæreste, men du får håpe at hun tilgir deg den dagen hun vokser opp å innser konsekvensene at sine handliger.

hvordan hun rammer de hun er glad i gjennom hennes egoistiske handlinger.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Om man har sunket så dypt som å ta selvmord, da har man jo absolutt ingenting igjen i den materielle verdenen som bryr en i det hele tatt. Om det er en eneste liten grunn til ikke å ta selvmord så vil enhver fornuftig person ikke ta selvmord.

Om hun hadde lyst å faktisk vise på CAM at hun hadde tenkt å ta selvmord til ts, en materiell person, så betyr jo det at de har et forhold, hun bryr seg om hva han synes, hun vil vise seg for ham. Altså, hun har noe å leve for.

Så dette er for meg ganske tydelig et ønske om oppmerksomhet. Men selvfølgelig, kanskje også et rop om hjelp. Mest sannsynlig er hun jo ganske langt nede når hun holder på sånn. Hun trenger all den hjelp hun kan få.

Endret av Genuine Genes
Lenke til kommentar
Om man har sunket så dypt som å ta selvmord, da har man jo absolutt ingenting igjen i den materielle verdenen som bryr en i det hele tatt. Om det er en eneste liten grunn til ikke å ta selvmord så vil enhver fornuftig person ikke ta selvmord.

Wow, det var FULLSTENDIG bullshit!

Når du driver og sprøyter rundt deg med tull på offentlige fora, kan du være så snill å gjøre det med litt mindre farlige ting enn selvmord?

Obvious: folk som vurderer selvmord tenker ikke rasjonelt!

Lenke til kommentar

Hørest litt ut som et oppmerksomhet rop ja. Husket da jeg gikk i 8. klasse. Klassen min var på telttur, og ei jente i klassen min begynte å kutte seg på arma og sa hun ville dø, pga. at broren hennes ble stoppet av politiet, og fikk bot, Haha. (Det skjedde ingenting gale med henne btw)

Men det kan jo hende dama di mente det, ikke vet jeg.

edit: leieif

Endret av Papirkurrv
Lenke til kommentar

Alt for mye useriøst her. Drit nå i om hun kunne dødd eller ikke da!

Inni hennes hodet sto det sikkert at døden var fult mulig. Og da er det irellevant om hun kunne dødd av det. Han spørr om hjelp til hva han skal gjøre videre, ikke hva han skulle tenkt!

Personlig erfaring med selvmordstenkere er for meg stor. Og det er trist og forjævelig å være i situasjonen. Om slike ting foregår så gjør to ting.

1. ring hun/han

2. Få moren til å kontakte familien til vedkommene!

3. hvis familie ikke er ett alternativ så ring politiet. Å lete opp diverse psykiskhelse stasjoner har du ikke alltid tid til.

Men aller viktigste er at du må prate med hun. Bestill fly opp ditt til nærmest tilgjengelige tidspunkt!

Endret av Sertito
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...