foenix Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg ante ikke at det fantes noe som hette Alfanett før jeg åpnet nettverksikkerhetskartet i Norton og fant ut at jeg hadde tilknyttet 164 eksterne maskiner til mitt nettverk. Hva er egentlig dette? Jeg har nylig gått fra Telenor til CanalDigital. Kan det ha noe med det å gjøre? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Det der vel dine naboers maskiner som du finner, kabelnettet funker vel som ett stort lan, hvordan denne programvaren finner PC-ene vet jeg ikke, sitter du bak din egen router? Lenke til kommentar
foenix Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg vet ikke om det kalles router den firkantede boksen som det står Thomson broadband på. Den har to utganger, en for nettverkskabel og en for usb. Den er koblet til veggens antennesystem. Dersom det er naboenes pc-er, er det da noen mulighet for at de kan snoke i min pc? Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Alfanett er det som Telenor Avidi kjøpte opp en gang i tiden. Telenor Avidi er i dag bedre kjent som Canaldigital. Tatt fra min egen hukommelse, og korriger meg om jeg husker feil. Alfanett var bredbånd- og kabelselskapet som leverte til husstander i Asker og Bærum. Et privat/kommunalt selskap som Bærum kommune solgte til Telenor. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Nja, har du en brannvegg på PC-en så går nok det bra. Hvilken IP får du på PC-en din? Lenke til kommentar
foenix Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Maskinene har ip adresse som begynner med 62.249.190. dette begynner også min ip adresse med, så det er mulig at det er lokalt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Det er en public-adresse, du kan kjøpe deg en enkel router. Da får du en brannvegg i den som vil isolere deg og ditt. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg ringte til CanalDigital for å forhøre meg om dette, men ungdommen som svarte hadde overhodet ingen peiling og virket totalt inkompetent. Til slutt la han bare på røret. Utrolig hvor dårlig kundevennligheten er hos enkelte bedrifter.. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 men det er som du sier, det er naboene sine pc-er. eirikJO har helt rett ang alfanett også. bruk en brannmur på pc-en om du er spesielt paranoid, eller drit i det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå