siindre Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Heisann Har hatt mild magesmerte i hele dag, "luft i magen". men nå den siste timen har smerten blitt veldig intens og konsentret rundt ett punk til høyre for navlen. Hvis det er blindtarmbetennelse, haster det veldig? Bør jeg komme meg på sykehuset NÅ? Grunnen til at jeg spør er siden klokken er fire om natten, skader det om jeg venter til i morgen med å sjekke det? (hvis det fortsatt gjør vondt selvfølgelig) edit: Mens jeg skriver blir smerten faktisk bare verre og verre, og det er perioder på 3 sekunder smerten er virkelig ille. Så kjenner jeg det ikke, så kommer det tilbake i sånne perioder. Endret 29. desember 2008 av siindre Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Hadde du hatt blindtarmbetennelse hadde du merket at noe var galt, veldig galt. Tro meg. Hadde selv konstant vondt i magen i 2-3 uker, var ikke oppe av sengen, klarte nesten ikke spise og hadde søvnproblemer på grunn av smertene. Til slutt kom jeg meg til legen og ble lagt inn på AHUS. Var det en drøy dag, men de fant ingen problemer og de mente at jeg bare skulle spise vanlig og at smerten burde gå vekk over tid. Da jeg nevnte at jeg var redd for at det kunne være blindtarmen så svarte de at om det hadde vært den, så hadde jeg ikke klart å vente 2-3 uker før jeg kom meg dit. Men, om det likevel er blindtarmen bør du sjekke det ut så fort som mulig, blindtarmen er ikke noe en skal spøke med. Med tanke på smertene du beskriver ville jeg ikke bekymret meg, gå heller til anskaffelse av nyko. Du har nok bare spist et eller annet og fått i overkant mye luft i magen. Husk å promp om du må, pleier å hjelpe! Lenke til kommentar
siindre Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Vel det er på grunn av de smertene jeg beskriver at jeg er bekymret. # Blindtarmbetennelse fører til smerter i magen. De begynner som regel midt i magen, men flytter seg til nedre høyre del av magen i løpet av noen timer. Smertene blir verre ved bevegelser, hoste og pressing.# Matlysten forsvinner og du kan føle deg syk. Kvalme er vanlig, og noen kaster opp. Feber eller nestenfeber er også vanlig. I typiske tilfeller ligger temperaturen mellom 37,8 - 38,0 grader. # Hos barn, eldre, gravide, overvektige og personer som behandles med glukokortikoider eller antibiotika, kan smertene noen ganger være svake eller utypiske. Jeg hadde aldri holdt ut denne smerten i 2-3 uker. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg tror nok ikke du skal bekymre deg for mye. Men det sikreste er uansett og ta seg en tur til legen. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg tror nok ikke du skal bekymre deg for mye. Men det sikreste er uansett og ta seg en tur til legen. Nei ikke jeg heller, man gjør det alltid verre oppi hodet sitt. Men jeg ble anbefalt og ringe legevakten så det gjør jeg nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå