Howiey Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Et lite domt flaut spørsmål, men vil være sikker på at jeg kjøper rett. Tenker og gamble på og kjøpe et objektiv fra new york på eBay. Seriøs selger og virker greit, og blir også rimelig pris i forhold enda det er dyr frakt, toll og moms. Men det står bare: Sigma 28-70mm & 70-300mm AF Lens Set for Canon EOS / EF Så det betyr at det passer alle EOS kamera til Canon? Eller er det et EF objektiv som bare til passer de EOS kameraen fra Canon som har EF? Altså f.eks. mitt kamera 450D? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Hvis de opplysningene du har gitt stemmer,så passer begge objektivene til ditt 450D. Har du skjekket prisguiden ? Du får to typer av sigmaen f/2.8-4 og F2.8 og 70-300'en koster ikke mange kroner i norge hvis det er den uten USM og IS. Du må også huske på at du må moms på produktene. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Sett bort i fra at dette er aldrende saker, og sannsynligvis rimelig crap, som de ville sagt over there, vil de nok passe fysisk - men det er en reell sjans for at ikke elektronikken i objektivene har fulgt med i tiden. Om du ikke har sett Err99 på kameraet ditt enda, vil du få en gylden mulighet her. Men de kan selvsagt også funke fint som bare det. Jeg ville rådet deg til å droppe dette. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Virker som om fotogutta her er generelt kritisk til ebay Redd for det store utland? Endret 29. desember 2008 av Haansi Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Virker som om fotogutta her er generelt kritisk til ebayt Redd for det store utland?Ebay er fint, men du må vite hva du kjøper. Hvis ikke går du på en smell. Litt som aksjer, med andre ord... Sigma er kjent for å ha kompatibilitetsproblemer (elektronikk) med gamle objektiver og nye kamerahus, og disse objektivene er forøvrig ikke spesielt godt egnet til DSLR med cropfaktor heller, særlig 28-70 er ikke noe å snakke om... Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Virker som om fotogutta her er generelt kritisk til ebay Redd for det store utland? Om det er meg du sikter til må du nok spise dine ord i den grad jeg har handlet 8 av 10 nåværende objektiv på eBay, og det minst dobbelte totalt de siste 5 årene. Har også kjøpt en 20d og en 1dII. I tillegg til haugevis med sportsartiker og klær, inkludert brudekjole og smokingen... Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Var ikke ute etter å stemple noen som helst her Men har merket at etter jeg begynte å snoke på foto-delen har forumet har jeg møtt mye skepsis til kjøp på ebay og andre nettsteder i utlandet. Har vært overrasket over dette, da jeg selv har handlet en del på ebay kun med gode erfaringer. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Men har merket at etter jeg begynte å snoke på foto-delen har forumet har jeg møtt mye skepsis til kjøp på ebay og andre nettsteder i utlandet. Har vært overrasket over dette, da jeg selv har handlet en del på ebay kun med gode erfaringer. At det er mye skrot på ebay er det ingen tvil om, så kanskje den skepsisen du har sett gjelder tråder ala 'superpakke på ebay complete kit med vidvinkeladapter/stativ m.m..' Ofte er det vel sånn at må man spør om råd om dette er 'greie saker' , er det gjerne bedre å la være. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Skjønner, skjønner Jaja, skal ikke videre ødelegge denne tråden Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Dette tilbuded ser ut til å være typen "se til pokker å få tømt lageret for alt det rælet", en type annonser som vi ofte presenteres for her. Det er altså ikke ebay det er snakk om. Ikke kjøp startpakker og begynnerkit på ebay. Det er enten ingenting å vinne på det, eller noe å tape. Prisene i Norge er ikke så høye at det svarer seg å handle ukurant optikk som 28-70 fra utlandet. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Skjønner, skjønner Jaja, skal ikke videre ødelegge denne tråden Vi elsker folk som ødelegger tråder så har vi noe og "prate" om,og så veldig OT er da dette ikke. Når en så stor mengde folk som har samme interesse er samlet på en plass,så finner man tålig fort hva som er bra og hva men burde styre unna både når det gjelder Ebayseller's og spesifikke varer. Og mange "Nybegynnere "på eBay spør fra den første og billigeste selgeren dem finner,så da gir vi råd om det er seriøst eller ikke. Her selv handlet bla. fotoutstyr for endel lapper der ja,men kun fra seriøse og anerkjente selgere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå