Gjest Slettet-qtXdRFbtay Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Heisann! Har egentlig postet denne tråden på avforum.no, men gjerne ha input herfra også! Jeg skal hjelpe foreldrene mine med å sette sammen et stereo-anlegg til deres nyoppussede stue på ca 40 m2. En viktig forutsetning er utseendet på alt av komponenter, slik at ikke interiørmafiaen får hjertestans og må legges inn på sykehus. Det er også en fordel at alt kan handles lokalt, enten på Hifi-klubben i Grimstad, eller på SoundPlanet i Arendal. Interiørmafiaen har godkjent utseendet på komponentene fra Cambridge, og jeg har foreslått at de kjøper forsterker, CD-spiller og DAB-radio i 640-serien. Spørsmålet nå er derfor hvilke høyttalere som kan passe til dette oppsettet. Plassering i stua kan by på noen utfordringer, da det ikke er lagt vekt på lyd i den øvrige innredningen. Interiørmafiaen ønsker aller helst å ha noen ikke alt for store høyttalere (eks stativhøyttalere) som kan henges høyt oppe på veggen. Men det kan altså bli aktuelt med gulvhøyttalere dersom de ikke er for store og dominante, og om det er hensiktsmessig. Musikk som kommer til å bli mest spilt er pop, lettere rock, og musikk lignende Bjørn Eidsvåg og kanskje litt god gammeldags julemusikk (Oslo Gospel Choir, etc). Men dersom vi ungene slipper til så går det mer i hip-hop, dance, trance og litt tyngre rock. Er det noen som har gode forslag til designmessig pene (gjerne lyse i fargen) høyttalere som passer beskrivelsen over? Prisen er ikke det viktigste i første omgang, se heller på hva som er hensiktsmessig i forhold til de nevnte komponentene. På forhånd takk for all hjelp og anbefalinger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå