Gå til innhold

fiske og krabbefiske

eidissen

Anbefalte innlegg

hei.

jeg har tenkt til å starte med litt krabbefiske, men lurer på noen små ting. jeg bor i kristiansand, er det noen som vet når det er sesong for krabbefiske her? er det enkelte kjennetegn på miljøet rundt som kan fortelle noe om hvor krabbene befinner seg? er det noe elektronisk utstyr som kan være til hjelp? er det spessielt utstyr på båten enn må ha for å dra opp teinene, eller klarer man det manuelt? er det noen steder her i kr.sand som enn kan få selgt krabber eller fisk? og må man ha spesiell tilatelse for og kunne selge krabbe/fisk som hobby fisker? hvor mye kan man fiske før enn trenger kvote (krabbe/fisk)?

hadde vært veldig snilt om noen kunne hjelpt meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom det er snakk om vanlige krabbeteiner trenger du ikke noe spesielt utstyr for å bruke de. Agnet og plasseringen er viktig. Ideell dybde varierer, og det kan være alt fra 1-20 meter, alt etter bunnforhold. Ferskt og blodig agn er best, gjerne torsk, hyse etc. Selv fortrekker jeg rundteiner (vet ikke hva de egentlig heter), men det er ikke sikkert de selger slike i området ditt (De blir ofte laget privat). Dersom du har mulighet til det vil jeg anbefale deg å snakke med noen gamle erfarne sjøfolk som er kjent i området, slik at de kan gi deg tips til gode fiskeplasser.

Lenke til kommentar
Dersom du har mulighet til det vil jeg anbefale deg å snakke med noen gamle erfarne sjøfolk som er kjent i området, slik at de kan gi deg tips til gode fiskeplasser.

Husk å ikke tro på alt de sier da ;)

Så lenge han kjenner vedkommede tror jeg ikke det blir noe problem.

Endret av Kontorstol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...