Gå til innhold

[Løst]Er det riktig av oss å informere om hvordan fjerne reklamen i Avira?

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg ser i mange tråder (og har selv gjort det) at det blir linket til sider som forteller hvordan man kan fjerne reklamevinduet hver gang man oppdaterer avira. Denne reklamen er der for å sikre Avira en økonomisk fremtid m.t.p at det i utgangspunktet er gratis for privatpersoner. Dessuten er det jo ingen sider på avira sitt offisielle forum som forteller hvordan dette gjøres...

Riktig nok er denne reklamen såpass irriterende at folk kanskje velger å ikke bruke det programmet p.g.a denne reklamen, noe som igjen kan føre til dårligere sikkerhet. Jeg er også i tvil på om det faktisk er lov m.t.p retningslinjene på forumet, og om det er riktig av oss som driver aktiv support her på forumet om å aktivt informere om hvordan vi kan få et program vi er kjempefornøyd med, noe som vil bidra til dårligere økonomi for firmaet bak Avira.

Hva er deres synspunkter om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns vi bare skal fortsette med å hjelpe folk som vil ha reklamen vekk! Utrolig unødvendig av Avira å komme med reklame hver eneste update. De kunne kommet med rekalme 1 gang i månden eller noe sånt.

Folk vet godt at de har valgt gratis versjonen! Og vi vet godt at vi kan oppgradere til bedre sikkerhet osv osv, men vi trenger ikke påminnelse hver bidige dag!

Og som du nevnte litt, så velger folk å ikke bruke programmet pga reklamen, og velger heller produkter fra AVG og Avast osv. Du har valget om full beskyttelse med Avast eller AVG, eller nesten full beskyttelse ( ikke email scanner osv ) + reklame!

valget er jo klart! Så da syns jeg ivertfall at de som velger Avira gratis bør få slippe den utrolig irriterende reklamen.

----------------------------------------

:p hmm... det ble kanskje litt rotete svar, men jeg fikk sagt alle tankene mine ivertfall. :p

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker, men 1 gang i månede kunne holdt. Reklamen popper opp på meg etter oppdatering. Grunnen til at jeg brukte avg en stund var den irriterende oppdateringen.

Jeg føler at jeg må gi de som bytter til avira linken om hvordan du kan få vekk popupen, eller så bytter de til avg av en eller annen grunn :p

Skjønner avira godt. Det er mange som bruker gratis versjonen så da vil de nok ha de som bruker gratis versjonen over til betalversjonen :) men hver dag er for mye :(

Lenke til kommentar
Nei, man forandrer jo ingen ting, man nekter bare en fil fra å kjøre - det må man jo få lov til på sin egen pc :)

Så lenge reklamen fjernes ved å nekte maskinen å kjøre en fil, kan jeg umulig se at det bryter med noen retningslinjer.

Et tips er å sende de en mail med info om at reklamen er litt for irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...