Jobby Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Heisann! Jeg må rett og slett kjøpe meg ny Router. Routeren må være trådløs og med for.eks 4 porter til kablet nettverk(standard). Jeg hoster 2 CS 1.6 servere som trenger en stabil linje hele tiden, så jeg trenger en router der man kan stille inn hastigheten på hver port + det trådløse nettverket. Har hatt litt problem med at når jeg og andre i familen bruker alt for mye internett så får jeg tilbakemelding med en gang fra de som jeg leier serverene til at det lagger. Så stillt inn hastigheten på hver port(PC/server) hadde vært helt genialt, for at alle skal bli fornøyd. Må også gå ann å åpne porter i routeren. Jeg kjører idag denne routeren: http://www.dinside.no/php/art.php?id=309392 er kjempe fornøyd med den, eneste minus er at det ikke går ann å stille inn hastigheten på hver port/pc. MVH Fredrik G Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) .... trenger en router der man kan stille inn hastigheten på hver port + det trådløse nettverket..... Du er ikke den eneste som savner denne funksjonen. Og nei, har ennå ikke sett vanlige hjemmerutere som man kan justere max-hastighet for hver port ut mot nettet. Dette er forøvrig et vanlig spørsmål som har vært stilt utallige ganger før, ikke bare i dette forumet. Så det virker jo som om produsentene av hjemmerutere ikke klarer å snappe opp ønsker fra publikum [Edit] Jeg har før pleid å svart at problemet kan løses ved å bruke en gamel pc med flere nettverkskort som kjører en linux-distro som er spesialtilpasset til ruter. Men det har ennå ikke kommet tilbakemeldinger om at noen har fått til å sette det opp. Endret 30. desember 2008 av geir__hk Lenke til kommentar
Jobby Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Edit: Har funnet ut at alle nye D-Link routerene har noe som heter QoS, der man kan stille inn farten på hver pc. Så saken er løst. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Jeg har før pleid å svart at problemet kan løses ved å bruke en gamel pc med flere nettverkskort som kjører en linux-distro som er spesialtilpasset til ruter. Men det har ennå ikke kommet tilbakemeldinger om at noen har fått til å sette det opp. Har en slik løsning jeg. Kjører ubuntu med to nettverkskort. Kan sette regler for båndbredde med iptables. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå