muffe Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Hvordan kople opp en windows-maskin mot et ether-share (Mac) nettverk? Det viktigste er fildeling, men printer, internett osv. er også greit å få med. Det er ikke aktuelt å installere noe som helst form for ekstraprogrammer på serveren. Dette tillater ikke sys-admin. Finnes det et program som jeg kan installere på min Windows-maskin? Det er forresten XP på den. Hvilke programmer trenger jeg? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Du trenger bare en protokoll som heter AppleTalk.... Følger med i Windows den...Bare å installere. Finner dette under egenskapene på lan-tilkoblingen (My Network Places), eller via Add/Remove Windows Components. Har aldri tatt på en Mac før så jeg vet ikke hvordan det virker i praksis. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Jeg kunne ikke finne denne protokollen i min XP Pro installasjon... Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Nei, ikke jeg heller :-/ Jeg har den i Windows 2000 Adv. Server, så den følger sikkert bare med server-utgavene av Windows... Lenke til kommentar
muffe Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Noen som vet hvor jeg kan laste den ned? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Hvilke programmer trenger jeg? Det finnes tredjepartsprogramvare for dette, ta kontakt med ei Mac-sjappe så får du vite hva som anbefales og prisen på programvaren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå