Gå til innhold

Noen grunn til å ikke velge PS3 som BD-spiller?

Anbefalte innlegg

Som emnetittelen sier, er det noen grunn til å ikke velge PS3? Jeg vet den oppskalerer DVDer, men hvor godt gjør den jobben, og er det en stabil spiller und zu veiter. Skal gå til innkjøp av BD-spiller snart, og jeg har kranglet med meg selv lenge om det skal bli en dedikert eller spillkonsollen.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
man kan fint høre en ps3 om man plaserer den i et rom det er "stille" om du bor mindre en 400m vekk fra veien og har et dorlig lydisolert rom så vil du muligens høre trafikken bedre =)

Helt lydløs er den selfølgelig ikke siden den inneholder vifter, harddisk og blueraydrev, men vil ikke si at den støyer noe merkbart. Man må være ganke kresen for å kunne klage over støyen.

Lenke til kommentar

jeg har en 360. det hadde vært en fryd å spille på den om den var like lydsvak som ps3 =)

men det hadde ikke vært noe ulempe om den var vifteløs som BD heller?

men det er helt klart den mest fremtidsretta BD spillern som er der ute nå. siden sony bare digger å slippe ting på markedet som fremdeles er i beta stadie. siden den får en programvare oppdatering hele tiden.. kan ikke fatte hvordan de tør å slippe så uferdige ting ut i markedet..

Lenke til kommentar
Hvordan er "konefaktoren" på å bruke PS3 som DVD/Blu-ray-spiller? Jeg vurderer å kjøpe en, men er det enkelt og greit for frue og barn å spille av filmer på dem?

Har jo et valg på ps3 om å autostarte disk.

Så i teorien trenger du ikke engang slå på maskinen. bare mate den med en disk, da vil den slå seg på og starte avspilling av film.

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke tar helt feil nå så støtter vel ikke PS3 true HD lyd etc?

PS3 støtter både TrueHD og DTS-MA, men den konvererer til PCM og sender ikke som bitstream.

Merk også at PS3 opprettholder sonebegrensninger på både Blu-ray og DVD.

PS3 bruker også bluetooth så bruk av en vanlig IR fjernkontroll er helt ubrukelig uten en konverterer mellom.

Endret av Locklear
Lenke til kommentar

Takk! Bare det kommer ut i et format som en Doby Digital-forsterker kan lese, er det greit. Uansett kommer det nok helt sikkert over Scart, og verken ungene eller kona pleier å bruke noe annet enn høyttalerne i tv-en når de ser på uansett! :) Jeg har for øvrig funnet tonnevis av billige fjernkontroller på eBay, så det er nok ikke noe problem. Og hvis PS3 kan ta imot kommandoer over nettverket, kan jeg nok få til det også.

Lenke til kommentar

scart tror jeg du kan ekskludere fra likningen med en gang. Det vil du ikke få 1080p eller brukbar lyd over.

Lyd har du i prinsippet to måter å få ut av PS3'n på hvis du vil ha mer enn stereo. Optisk som kan sende vanlig AC-3 eller DTS (hvis du velger TrueHD eller DTS-MA lydspor vil du bare få ut "kjernen av disse, dvs ikke lossless), eller HDMI som kan sende optil 7.1 kanaler som LPCM (dvs. ferdig dekodet lyd). Vær obs på at endel eldre og nyere forsterkere har problemer å legge på ettereffekter(DSP) på PCM signal.

Skal du ha FullHD bilde (1080p) må du bruke HDMI mot en skjerm/forsterker+skjerm som har HDMI m/HDCP (copyprotection crap) inn.

Endret av Locklear
Lenke til kommentar

Unnskyld, men jeg tror ikke du har lest tråden... Jeg har CRT-tv, ikke flatskjerm. Fins ikke en flatskjerm jeg klarer å se på mer enn fem minutter! Rett og slett søppel. Etterslep, grått istedenfor svart osv. (Men vi tar ikke den diskusjonen i denne tråden, jeg er klar over at det er mange som klarer å se på dagens flatskjemer og trives med det - akkurat som det er mange som trives med å kjøre VW Passat stasjonsvogn. Selv venter jeg til OLED-skjermene kommer for fullt i 2011 eller 2012.) I hjemmekinoen har jeg en HD-prosjektør (også den CRT, et beist på nærmere 100 kilo som sluker det meste av digitale prosjektører til under 100 000 til frokost), koblet til en HTPC. Så der seg jeg film. PS3 skal jeg bare ha sånn at ungene og kona kan se Blu-ray-filmene oppe i stua. Ellers nekter de meg å kjøpe alt av film på Blu-ray, og vil ha vanlig DVD. Og siden jeg kjøper rundt 100 filmer i året, blir det ganske dyrt å doble dem!

Men takk for det om lyden! Da kommer det altså stereo der. Og jeg har optisk inngang på forsterkeren som står i stua, så jeg kan koble til den hvis det blir ønskelig.

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar

Viftestøy fra PS3 var eneste grunn til at eg gikk over til stand alone blu ray spiller. Den bråker ikke mye om du plasserer den åpent, men du hører den. Og plasserer du den inne i en benk uten fri gjennomstrømning av luft så høres den ut som en jetmotor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...