unserheld Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Lurer selv på hva jeg skal velge, og det hadde vært artig å se om noen andre hadde noen spennende planer... Som alle andre er jeg usikker på hva jeg vil. Har en plan, men trenger plæn b og c just in keis. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Det blir nok enten automasjonsingeniør, dataingeniør eller petroleumsingeniør. Burde kanskje begynne å tenke på hva jeg virkelig vil jeg også Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 damn! heavy shit der ståle! vet om en som har boreteknikk... Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) . Endret 3. januar 2019 av scumbag Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Datateknikk, 5 årig, NTNU Teknisk Kybernetikk, 5 årig, NTNU Bachelor Elektro - Kybernetikk, 3 årig, HIBU En av disse tre. Om det blir Trondheim eller Buskerud er enda ikke bestemt. (Må få med meg fruen ) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Bachelor i fysikk ved ett eller annet universitet, siv. ing. fysmat på NTNU eller arabisk-linja på BSES. Kommer litt an på om jeg kommer inn på sistnevnte... Plassen på fysmat har jeg fått fryst uansett, og bachelor i fysikk har rimelig lave opptakskrav, så det er ikke noe problem. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Blir fort en tur på NTNU håper jeg. Kjemi og biolol Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 spennende nok! Lenke til kommentar
Xomg Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Skal søke på medisin i Tromsø (6-årig) og 1-årig medisinsk grunnfag som plan B. Kommer jeg ikke inn på medisin tar jeg grunnfag før jeg fyker til utlandet. Lenke til kommentar
Enya Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 For meg står det mellom disse, alle er masterprogram: - Teknisk Kybernetikk, NTNU. - Informatikk: Robotikk og intelligente systemer, UIO. - Informatikk: Nano- og mikroelektronikk, UIO. - Produktutvikling og produksjon, NTNU. Tror de står rangert etter hva jeg har mest lyst til nå, men får se hva det blir til slutt. Er jo noen utdanningsmesser snart. Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 ser ntnu er poppis blant de unge. eller er man ung i dag når man studerer? hehe Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Matematikk (statistikk): NTNU Har tenkt litt på statistikk i Hong Kong også. Grunnen til at jeg ikke tar ren matematikk er fordi at arbeidsutsiktene for den retningen er ikke gode. Endret 29. desember 2008 av Camlon Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Grunnen til at jeg ikke tar ren matematikk er fordi at arbeidsutsiktene for den retningen er ikke gode. Nuvel. "Ikke gode" er vel å ta hardt i. Mindre gode enn statistikk kanskje, men du får nok jobb med en master i matematikk med annen spesialisering også. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Blir nok automatisering (VG2, elektro) på meg . Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) 1) Produktutvikling og produksjon 5-årig master NTNU 2) Petroleum 5-årig master NTNU 3) Peteroleum 5-årig master UiS 4) ??? ... Tviler veldig på at jeg kommer inn på NTNU, da jeg må ha et ganske solid vitnemål. Endret 30. desember 2008 av Mr. Bojangles Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Grunnen til at jeg ikke tar ren matematikk er fordi at arbeidsutsiktene for den retningen er ikke gode. Nuvel. "Ikke gode" er vel å ta hardt i. Mindre gode enn statistikk kanskje, men du får nok jobb med en master i matematikk med annen spesialisering også. Du kan vel starte å nevne jobber du kan få med ren matematikk annet enn kryptografi og professor. Professor er ihvertfall noe du ikke ønsker å gå for. Det er vanskelig å få en full posisjon og du må gjerne flytte mye rundt og lønnen er dårlig. I statistikk er det lettere. Kryptografi brukes bare til spionasje og med tanke på at staten ikke trenger alt for mange av dem, så er det en veldig tøff jobb å få. I statistikk, hvis du kombinerer det med finans kan du bli actuary, eller så kan du bli Quantative Analyst. Hvert stort firma trenger en actuary for å regne ut de økonomiske konsekvensene for firmaene for forskjelliger scenariorer. Quantitative Analyst er en toppjobb hvor man jobber for en bank og lager modeler for banken. De krever faktisk doktorgrad i statistikk eller fysikk. Det er lettere å bli professor i statistikk, fordi det er færre som velger det. Det er sikkert noen flere jobber også innen finans, fordi det er et stort felt. Jeg fikk høre dette når jeg spurte om arbeidsmulighetene for matematikere. Jeg har også snakket med en professor i Singapore og han var enig. Vel, med ren matematikk kan du alltid bli lærer, og mange blir det. Her er en lenke som beskriver hvilke jobber du kan få med matematikk og statistikk. Jeg fjerner det som er applied matematikk. 3 og 5 er for applied, ikke ren matematikk og 2 krever datafag. http://www.milligazette.com/Archives/2005/...11502200552.htm Hvis du ser her. Dette er en litt mer seriøs side, og hvor mange av de jobbene involverer ikke statistikk? http://careerservices.rutgers.edu/Mmathstat.html Endret 30. desember 2008 av Camlon Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Ren matematikk gir muligheter for å spe på med utrolig mange andre relevante fag. På lik linje med BFY. Forresten, gikk ikke opptakskravene på ren fysikk litt opp i år? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Ren matematikk gir muligheter for å spe på med utrolig mange andre relevante fag. På lik linje med BFY. Forresten, gikk ikke opptakskravene på ren fysikk litt opp i år? Hvilke jobber tenker du på? Ja, du kan spe på med finans og gå inn i statistikk, men da kunne du like så godt ha tatt statistikk fra starten av. Det er å bare å stille seg bak i køen. En link til. Hvorfor du ikke skal prøve å bli professor http://wuphys.wustl.edu/~katz/scientist.html Endret 30. desember 2008 av Camlon Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jobb? Hmm, godt spørsmål. Så langt har jeg ikke tenkt. Penger er irrelevant, kun utfordringer. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) ser ntnu er poppis blant de unge. eller er man ung i dag når man studerer? hehe Jeg er 21 år, har hatt to år i arbeid pluss militæret, og går nå på forkurs for ingeniørutdanning. Datateknikk, 5 årig, NTNUTeknisk Kybernetikk, 5 årig, NTNU Bachelor Elektro - Kybernetikk, 3 årig, HIBU Endret 30. desember 2008 av -JørgenG- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå