Gå til innhold

Pris på gammel Gaming PC + Kommentarer til nytt oppsett (20k)

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg være passelig sarkastisk. Å ha 10 stk HD-er i en Gaming PC er noe fordømrade tull, personlig er mer enn 1 - 2 HD-er bannlyst fra enhver maskin utenom server(e). De bråker, lager varme, redusere klokkepotensiale og stresser resten av oppsettet. En slik PC blir for meg brifeobjekt, se hvor mange harddisker jeg har.

Alt som lukter og går av torrenter, filmavspilling og musikk kan kjøres kurant fra server.

Men kabinettet er lekkert det, mulig jeg velger det som serverkabinett neste gang. Ekstra innfester for HotSwap koster jo fort 600 - 1 000 kr for 3/4 harddisker, og i og med at det funker med E-ATX tar det jo også et skikkelig serverkort.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke råd til en server ved sina så det må gå i en PC..

En ren filserver ville koste deg ca tre/fire tusen kroner, komplett. Og langsiktig ville jeg tro du ville spart på det. Særlig om du er slik som stadig skal bygge ny rigg, fordi det kommer ny hardware, ja da vil du spare tid og trøbbel, og garantert penger også. 10 HD bruker også betydelig med strøm, samt plass. Så da kan man ofte gå ned i kabinettstørrelse og pris, samt redusere en 150 - 200 Watt på PSU (også pris).

I tillegg er det mange andre fordeler, som du klart vil se fordelen av etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...