Rudde Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 10 tusen?! Hovedkortet er jo bare 2 uker gammelt. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Jah, tror neppe du kan forvente så mye mer enn det. Med X58+I7 så ønsker de fleste å gå for det oppsettet. Edit: Med True og HD ja. Endret 29. desember 2008 av Giallorossi Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 10 Tusen med eller uten ekstra hdd'ene og med eller uten TRUE kjøleren? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) SAS og SATA bruker ikke nøyaktig samme kablene (det er noen forskjeller slik at man ikke kan plassere en SAS HD i en SATA kontroller, men motsatt går det greitt), standarden for SAS (Serial Attached SCSI) sier til og med at kontrollere skal støtte SATA disker/DVD-er. SAS og SATA støtter eller akkurat samme overføringshastighet, dvs 3 Gbit/s. Dette er uansett mer en man klarer med SCSI, men vanskelig å sammenligne fordi SCSI bruker parallell overføringsteknologi og SAS seriell. Ellers må jeg si jeg synes det er mye penger å bruke for å gjennomføre en relativt moderat ytelsesoppgradering fra dagens rigg. Selv om man selger dagens rigg. Personlig ville jeg ventet minst til neste trinn på skjermkortfronten er lansert. Du har et oppsett som er litt vanskelig å selge for god pris, 30 - 50 % avslag er fort å regne med. Entusiaster vil primært satse på i7, og de andre vil ikke bruke særlig mer enn 8 - 11 000 på en PC uansett. Edit: Betyr minimalt om det er et 2 uker gammelt hovedkort, så fort pakken åpnes faller det 20 - 30 %. Det er også en del "overkill" deler, som primært entusiaster setter pris på, og som har minimal merverdi for vanlige kjøpere. Endret 29. desember 2008 av Bolson Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Hmm, litt trist prisfall :/ Men av hdd'er hva brude jeg velge?? SAS (Hvis du mener SAS må jeg ha link til en som funker for mitt oppsette uten kontrollerer til flere tusen kroner) SSD (Billig OCZ altså) Eller beholde raptor harddisken min å selge den andre PC'en med 7200 rpm HDD? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Nettrøbbel ga dobbeltpost!! Endret 29. desember 2008 av Bolson Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Om du kun har råd til billig SSD så behold Raptoren. Men er det noen grunn til at du skal oppgradere ? Er jo ikke SÅ store forskjellen på gamle og nye maskinen ytelses messig. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Om du kun har råd til billig SSD så behold Raptoren. Men er det noen grunn til at du skal oppgradere ? Er jo ikke SÅ store forskjellen på gamle og nye maskinen ytelses messig. Enkelt og greit: Nei. Men er man Nerd nok så klarer man ikke motstå I7+X58 lenge Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Om du kun har råd til billig SSD så behold Raptoren. Men er det noen grunn til at du skal oppgradere ? Er jo ikke SÅ store forskjellen på gamle og nye maskinen ytelses messig. Enkelt og greit: Nei. Men er man Nerd nok så klarer man ikke motstå I7+X58 lenge Nettopp Men vurderer å vente på de nye nvidia kortene til Januar-Februar.. får se. Endret 30. desember 2008 av Rudde93 Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jupp, jeg ville uansett droppa det Asus-"Rælet" og heller kjøpt et Foxconn Blood Rage Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Hva med Evga? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det er hva jeg kaller et pent hovedkort Eneste negative jeg kan komme på er vel at det bare har 3 minneslotter (Men det pga av ønske om høyere minnehastigheter) og at den ikke har Pci-express slottene riktig plassert for tri-sli. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Det har ikek støtte for at jegs kal oppgradere ramen min det har ikke støtte for GTA 208 i tri SLi Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Skjønte ikke helt den Norsken der gitt. Men Foxy støtter Tri-Sli, det er bare det at de har plassert Pci-exp. X16 slottene litt idiotisk med tanke på Gode Dual-slots GPU's Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Greit at det Støtter tri SLi problemet er at det ikke støtter 3 doble skjermkort Og det er kun 3 ram slots Jeg kommer til å kjøpe 6 GB ram i første omgang Men jeg vet jeg kommer til å oppgradere til 12 gb uansett ettersom jeg fint bruker opp 8 GB DDR2 nå.. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Kjapp komentar til PSU, MIST har en god 1000W PSU som blir litt billigere. MIST 1000W Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Kjapp komentar til PSU, MIST har en god 1000W PSU som blir litt billigere. MIST 1000W "Dessverre" har mist gått over til de evindlige Japse-kondensatorene osv, så den nye Mist PSU'n er ikke like stillegående som det den var Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Er ekstremt fornøyd med den PSU'en jeg har Og MIST: Drevkontakter, SATA: 6 stk Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Er ekstremt fornøyd med den PSU'en jeg har Og MIST: Drevkontakter, SATA: 6 stk Hvor mange harddisker skal du ha tilkoblet? Du må huske på at det er mulig å koble til 18 hd'er (siden det er 3 Hd-tilkoblinger på vær kontakt). Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Hadde tenkt på rundt 10 HDD'er men glem det Det kabinettet jeg har valgt er litt spilielt Strøm og sata kabler integrert så det ikke skal bli så mye styr. Sa blir vel 3 IDE = 7 HDD + 3 hdd plasser som kjører på normal SaTA strøm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå