Gå til innhold

Pris på gammel Gaming PC + Kommentarer til nytt oppsett (20k)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SAS og SATA bruker ikke nøyaktig samme kablene (det er noen forskjeller slik at man ikke kan plassere en SAS HD i en SATA kontroller, men motsatt går det greitt), standarden for SAS (Serial Attached SCSI) sier til og med at kontrollere skal støtte SATA disker/DVD-er. SAS og SATA støtter eller akkurat samme overføringshastighet, dvs 3 Gbit/s.

Dette er uansett mer en man klarer med SCSI, men vanskelig å sammenligne fordi SCSI bruker parallell overføringsteknologi og SAS seriell.

Ellers må jeg si jeg synes det er mye penger å bruke for å gjennomføre en relativt moderat ytelsesoppgradering fra dagens rigg. Selv om man selger dagens rigg. Personlig ville jeg ventet minst til neste trinn på skjermkortfronten er lansert.

Du har et oppsett som er litt vanskelig å selge for god pris, 30 - 50 % avslag er fort å regne med. Entusiaster vil primært satse på i7, og de andre vil ikke bruke særlig mer enn 8 - 11 000 på en PC uansett.

Edit: Betyr minimalt om det er et 2 uker gammelt hovedkort, så fort pakken åpnes faller det 20 - 30 %. Det er også en del "overkill" deler, som primært entusiaster setter pris på, og som har minimal merverdi for vanlige kjøpere.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Hmm, litt trist prisfall :/

Men av hdd'er hva brude jeg velge??

SAS (Hvis du mener SAS må jeg ha link til en som funker for mitt oppsette uten kontrollerer til flere tusen kroner)

SSD (Billig OCZ altså)

Eller beholde raptor harddisken min å selge den andre PC'en med 7200 rpm HDD?

Lenke til kommentar
Om du kun har råd til billig SSD så behold Raptoren.

Men er det noen grunn til at du skal oppgradere ? Er jo ikke SÅ store forskjellen på gamle og nye maskinen ytelses messig.

Enkelt og greit: Nei. Men er man Nerd nok så klarer man ikke motstå I7+X58 lenge :p

Nettopp ;)

Men vurderer å vente på de nye nvidia kortene til Januar-Februar.. får se.

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Greit at det Støtter tri SLi problemet er at det ikke støtter 3 doble skjermkort

Og det er kun 3 ram slots

Jeg kommer til å kjøpe 6 GB ram i første omgang

Men jeg vet jeg kommer til å oppgradere til 12 gb uansett ettersom jeg fint bruker opp 8 GB DDR2 nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...