Gå til innhold

north brikke på opptil 54 grader...


Spirre

Anbefalte innlegg

HK spec står i sign.

 

northbrikka mi ligger på alt fra 49-54 grader ved 140fsb, og når jeg snart får ny cpu kjøler så skal fsb'en høyere :D

 

har kikka på en zalman kjøler til north brikke på mircoplex, men er den god nok? den har jo ikke vifte...*hm får jeg på den som står på HK mitt nå tro...*

 

og jeg fant ca 243,35 og et halvt innlegg om cpu kjølere men ingen om north brikker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jo jeg vet dette med vasking av goop for jeg har byttet kjøler på cpu allerede, det som jeg lurte på var northbrikka, vet du/dere om den har kjølepasta orginalt? og da blir det vel kjipt å bytte siden den ikke kan taes av HK, og om det er mulig å sette på orginal vifta på en zalman northbrukke kjøler eller om jeg må kjøpe med en vifte til den også

Lenke til kommentar

 

Kan også bekrefte at den IKKE trenger lim, så lenge du kan bruke de hullene som splintene går gjennom på den northbridgekjøleren du har i dag. Det følger med både lim og festeanordning, så det blir egentlig opp til deg selv hva du bruker.

 

Jeg bruker splintene som fulgte med og jeg tror ikke systemtemperaturen min ble høyere etter at jeg skiftet, heller tvert i mot.

 

Den mest effektive måten (med luft) å kjøle ned northbridge + cpu er å montere en 120 mm vifte i kabinettdøra :-)

Lenke til kommentar

vel hvis jeg ikke er helt på bondelandet *kikke rundt meg, hmm...ops*

 

vel i bios har jeg tre temp målere, en til cpu core en til cpu surface og en til system temperature, erke det siste der north brikka da?

 

eller for å svare på spørmålet ditt, som jeg så nå etterpå, ja jeg gjør det, er det feil?

Lenke til kommentar

tror det er den ja, er vel den ribba som blir varmest, på microplex sine sider står det ikke om vifta passer, må avstanden mellom de to hullene så er du sikker på at vifta passer, finnes andre også

 

sjekk

 

www.microplex.no eller www.3dfxcool.no for å ta to stk (microplex er allerede nevnt)

Lenke til kommentar

vet dere om orginal vifta på north brikka mi har kjølepasta nå?

hvis ikke så ville vel litt artic silver 3 gjøre susen kanskje?

 

har den det blir det kjipt å rengjøre gitt...

 

å uansett om den zalman kjøleren på microplex (nederst på lista) til north brikke ikke plasser på klips så kan jeg lime den på...

Lenke til kommentar

Jeg tror gatantert at det er sånn tyggis pasta på northbridge ribba di, men det er bare å skrape av med en negl og rengjøre med litt sprit etterpå.

Har selv 2 zalman kjølere(henholdsvis på northbridge og southbridge/m artic silver 3). Feste anordningen kan reguleres for å treffe hullene i hovedkortet(no prob). Har du god luftstrøm igjennom kabinettet fungerer denne kjøleren ypperlig.

Vil ikke anbefale å lime fast ribben slik at du ikke får den av igjenn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

den northbrikkekjøleren min bråker ikke så mye, jeg tror faktisk jeg bare kliner på litt artic silver tre når jeg kjøper det, det burde vel hjelpe en del?

 

måtte jo uansett ha på pasta med en passiv kjøler så da er det like greit å bruke orginalvifta så sparer jeg litt kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...